Gå til innhold

Hvilket er best som walkaround-objektiv?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg sitter og vurderer om jeg skal kjøpe meg et allsidig objektiv som jeg kan bruke på turer uten å drasse med meg en bag med alt det andre jeg har.

Står og heller mellom Canon EF-S 17-85 IS USM F 4-5.6 og Sigma 18-125mm F3.5-5,6 DC OS HSM som begge ser ut til å ligge i samme prisklasse.

Noen som har erfaringer med disse og som evt kan gi meg et push i riktig retning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et vanskelig valg. Det er meldt om variabel bildekvalitet på Canon 17-85mm; særlig i vidvinkel enden. Men de som jeg kjenner, som har det - de er rimelig fornøyd. Sigmaen er et ubeskrevet blad, da den er ny.

Hvis du ikke må ha bildestabilisering; så er det mange som anbefaler Tamron 18-250mm f/3.5-6.3. Jeg har akkurat lånt meg en slik en for å teste ut om den er egnet som walkaround objektiv. Du kan lese litt om det her.

Tom

Lenke til kommentar

Dette spørsmålet kommer opp stadig vekk, og er forståelig nok et vanskelig valg for de fleste.

Selv har jeg ikke kommet over en bedre deal enn Tamron 17-50 for EF-S normal-zoom. Skal du ha større zoom går det ut over et eller annet, ofte står bildekvalitet og lommebok i første rekke.

Lenke til kommentar
Selv har jeg ikke kommet over en bedre deal enn Tamron 17-50 for EF-S normal-zoom. Skal du ha større zoom går det ut over et eller annet, ofte står bildekvalitet og lommebok i første rekke.

Ja, enig her..selv om jeg er ganske nybegynner, så ser jeg allerede at dette var et meget godt allround objektiv, selv om jeg har investert i fire andre objektiver i tillegg nå, har jeg det for meg at dette blir så absolutt det viktigste.

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...