Gå til innhold

BK: Skinny fly!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke vanskelig å se hva du har brukt tiden på. :wee:

Jeg synes bildet er veldig fint, du er uten tvil dyktig når det gjelder makrofotografering. Fint uttrykk på fluen, fin bruk av DOF, ingentings om kan forstyrre i bakgrunnen, fine farger, fin vinkel, i mine øyne er det ingenting negativt å sette fingen på. Jeg liker godt hvordan bladet krummer seg og viser både undersiden og oversiden, og heller ikke blir for bredt, slik at det dra oppmerksomheten vekk fra fluen.

Lenke til kommentar

Veldig bra. Likte "ansiktet" på flua. Var jo helt herlig.

Eneste som manglet var mikrofonen så har du en gammel sliten rocker som står på scenen for å tyne fansen for sine siste kroner :)

Hvordan får du tatt alle fluebildene dine forresten? Rigger opp kamera og venter og venter?

Lenke til kommentar

Jaha.. så var det på'n igjen. Håper du fortsår at dette blir litt mange fluer etterhvert. Har enda ikke vært innom alle, men lover at jeg skal gjøre det. Dette er sinnsykt motiverende å se på. Jeg har lyst på macro.. men forstår jeg at dette er noe utenom allemanskunst.. men jeg hart allikevel lyst på det. Regner med at du tåler litt OT i tråden, men arbeidsavstanden din når du får til dette med 150mm? Den kan vel ikke være så altfor lang?

Lenke til kommentar
Det ser ut til at alt stemmer her. Meget bra.

Takk! ;)

Veldig bra. Likte "ansiktet" på flua. Var jo helt herlig.

Eneste som manglet var mikrofonen så har du en gammel sliten rocker som står på scenen for å tyne fansen for sine siste kroner :)

Hvordan får du tatt alle fluebildene dine forresten? Rigger opp kamera og venter og venter?

Hehe, takk! Nei jeg setter ikke opp kamera og venter, er enkelt og greit en jeger på jakt ;)

Jaha.. så var det på'n igjen. Håper du fortsår at dette blir litt mange fluer etterhvert. Har enda ikke vært innom alle, men lover at jeg skal gjøre det. Dette er sinnsykt motiverende å se på. Jeg har lyst på macro.. men forstår jeg at dette er noe utenom allemanskunst.. men jeg hart allikevel lyst på det. Regner med at du tåler litt OT i tråden, men arbeidsavstanden din når du får til dette med 150mm? Den kan vel ikke være så altfor lang?

Hehe, har aldri vært meningen å få noen kritikk på bildene, kun ment som et lite stunt ;)

Arbeidsavstanden på disse bildene ligger på 1:1,2 eller nermere. dvs ca 40cm eller nermere.

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar

Vet ikke om det er lov å banne her på forumet ( nei... ), men når jeg så det bildet her ville jeg bare si hæ****e... Hva er galt med den flua? Ser ut som en avmagra gammel mann ^_^

Vet ikke helt hva jeg kan si om bildet ( det er jo et bra bilde ), flua er fint plassert i bildet, og DOF kan ikke klages på. Følte kanskje at gresset eller hva de nå er flua sitter på kunne sett friskere ut, men du kan jo ikke akkurat kommandere flua til å sitte på et annet. Ellers er bilde veldig behagelig å se på, og uten forstyrrende elementer.

Lenke til kommentar
Jepp, ser tydelig en Jahn Teigen i dette bildet ;-)

The Olsen Twins :(

Utrolig flott bilde! Hvor rask er du egentlig på avtrekkern, fluer er vel ikke de som sitter lenge i ro? :)

Tja, finne - fokusere - knipse er vel stikkordet. Og som jeg har sagt tidligere, vind gjør det til at det ofte blir finne - fokusere - fokusere - fokusere - bannelangttilhelvetteivoldfordidenfløymeddetsammedufantfokusen !

Forrige gang gikk det utover mobilen da jeg hadde ei PERFEKT setting, med flue på et nydelig strå og vanndråper på seg. Slet som faen med fokusen, så dro den. :realmad:

Dette var det beste av alle fluene du la ut synes jeg Mr. Olsen, ekstremt skarpt og fint, og så hadde det mer særpreg på grunn av fluens "ansiktsutrykk" :) Pent arbeid!

Takk! :)

Lenke til kommentar

Fluekongen retruns...

Du har poset en røys med bilder ser jeg. Så på noen og de er jo forsåvidt såpass like at jeg nøyer meg med en kommentar.

Gjennomgående veldig god kvalitet. Veldig fornøyd med bakgrunn og plattformen 'du har valgt' for insektene dine.

Ikke så mye mer å si. Bra!

Lenke til kommentar

Ja, nå har du sikkert fått mange gode å fine kommentarer på bildene dine fra før av, men det er ikke uten grunn..!! Fotografering kan du (noe jeg visste fra før av)!! Er ikke annent å gjøre enn å ta av seg hatten for slike bilder.... Hver gang jeg prøver på slike insekt-macro-bilder flyr de jævla dyrene unna :cry: .... Har nok en del å lære av deg der ja!..!! ;)

Endret av von-schnellfahrer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...