666=TRIPPLE-SEX Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Hva er opptakskravet til Jus 1 avd i Norge? Og da tenker jeg alle skoler. Har kun 45 studiepoeng nå, og lurte på om det var nok til å komme inn et eller annet sted her i landet? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Sjekke samordnaopptak.no for alle opptakskrav, men av de kravene jeg har sett tidligere så har du nok litt for lite. Lenke til kommentar
666=TRIPPLE-SEX Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Sjekke samordnaopptak.no for alle opptakskrav, men av de kravene jeg har sett tidligere så har du nok litt for lite. Hvor mye mangler jeg? Lenke til kommentar
666=TRIPPLE-SEX Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Hvor i landet? Der det er lavest. Hadde håpet på at det var nok til å komme inn på Treider College i Oslo, hvor de sa at det var 4 i snitt. Men jeg regner med at de regner studiepoeng, er det ikke nok da? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Det stemmer ikke, treider tar inn alle så lenge de har plass. 4 i snitt sier ingenting om man må ha for komme inn, altså bare generell studiekompetanse. Treider utdanner ikke jurister, det gjør universitet i Oslo. Det du gjør er å melde deg opp som privatist hos UiO og tar de fagene du må ha der, dvs leser selv og dermed ikke har tilgang til øvelser, rettinger osv. Regner med at det er her Treider kommer inn og hjelper deg videre på veien. Ifjor måtte du ha 51.9 for å komme inn på UiT rett fra videregående. Lenke til kommentar
666=TRIPPLE-SEX Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Det stemmer ikke, treider tar inn alle så lenge de har plass. 4 i snitt sier ingenting om man må ha for komme inn, altså bare generell studiekompetanse. Treider utdanner ikke jurister, det gjør universitet i Oslo. Det du gjør er å melde deg opp som privatist hos UiO og tar de fagene du må ha der, dvs leser selv og dermed ikke har tilgang til øvelser, rettinger osv. Regner med at det er her Treider kommer inn og hjelper deg videre på veien. Ifjor måtte du ha 51.9 for å komme inn på UiT rett fra videregående. Okey, så da har jeg kanskje mulighet til å komme inn dit neste år? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Jeg anbefaler deg å lese det her: http://info.samordnaopptak.no/studiekompet.../poengberegning Hovedopptaket ifjor var poenggrensen på 55,4. Men hvis du er same så finnes det egne kvoter for slike. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå