Gå til innhold

Ny gamer pc for ca 25 000


Anbefalte innlegg

Ser bra ut, men om du skal ha 2 280GTX i SLI MÅ du ha SVÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆR PSU !! 1200+ de tar 800w eller no alene mener jeg og huske

Du er nok ganske så langt ute på viddene her, i SLI så drar de 190W idle og 508W,load.

 

Det der tror jeg ingenting på :whistle: Det har vært tester av dette kortet i sli der en 1000watter knelte fulstendig :tease:

 

Dette er uansett nevnt flere ganger lenger fremme i tråden... les litt før du svarer :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvorfor plage seg selv med 2x280gtx som krever nVidia-hovedkort med SLI-støtte. Det er no markedets mest byggy hovedkort, og er langt unna Intel når det kommer til overklokkingspotensiale og brukervennliget. Intel-chipset bruker også mindre strøm og utvikler mindre varme.

 

Så gå for de nye korta til ATI, 4870 i crossfire-oppsett. Da skulle du være godt rustet for fremtiden. Ihvertfall i 15mnd...

Lenke til kommentar
Ser bra ut, men om du skal ha 2 280GTX i SLI MÅ du ha SVÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆR PSU !! 1200+ de tar 800w eller no alene mener jeg og huske

Du er nok ganske så langt ute på viddene her, i SLI så drar de 190W idle og 508W,load.

 

Det der tror jeg ingenting på :whistle: Det har vært tester av dette kortet i sli der en 1000watter knelte fulstendig :tease:

 

Dette er uansett nevnt flere ganger lenger fremme i tråden... les litt før du svarer :thumbup:

Og du burde gjøre research før du henger andre ut.

 

17104.png

Lenke til kommentar
Ser bra ut, men om du skal ha 2 280GTX i SLI MÅ du ha SVÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆR PSU !! 1200+ de tar 800w eller no alene mener jeg og huske

Du er nok ganske så langt ute på viddene her, i SLI så drar de 190W idle og 508W,load.

sikker? jeg har hørt at dem drar 800w eller no de 2 kortene.. men mulig jeg har feil, høres jo sykt ut

Lenke til kommentar
Dere ser: 280gtx i SLI er BEST!

 

Men da lurer jeg på om du har lest hele testen fra anandtech, for det er 9800GX2 som fortsatt har roen over GTX 280. Og 4850 i CF ligger og lurer rett bak.

 

Ser bra ut, men om du skal ha 2 280GTX i SLI MÅ du ha SVÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆR PSU !! 1200+ de tar 800w eller no alene mener jeg og huske

Du er nok ganske så langt ute på viddene her, i SLI så drar de 190W idle og 508W,load.

sikker? jeg har hørt at dem drar 800w eller no de 2 kortene.. men mulig jeg har feil, høres jo sykt ut

 

Det du tenker på er sikkert det samme som jeg ble korrigert på tidligere i denne tråden. For mange PSU'er klarer ikke å levere nok spenning på 12v railen, så da kan faktisk 1000w bli for lite, selv om systemet ikke trekker så mye. Så 1200w blir faktisk nesten ett must om du skal kjøre GTX 280 i sli. 9800GX2 i Quad-sli trekker derimot en del mindre.

 

GTX 280 i tri-sli kan faktisk ende opp med å trekke mer strøm enn sikringskapet tillater, hehe.

Endret av siindre
Lenke til kommentar
Ser bra ut, men om du skal ha 2 280GTX i SLI MÅ du ha SVÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆR PSU !! 1200+ de tar 800w eller no alene mener jeg og huske

Du er nok ganske så langt ute på viddene her, i SLI så drar de 190W idle og 508W,load.

 

Det der tror jeg ingenting på :whistle: Det har vært tester av dette kortet i sli der en 1000watter knelte fulstendig :tease:

 

Dette er uansett nevnt flere ganger lenger fremme i tråden... les litt før du svarer :thumbup:

Har lest hele tråden jeg og kortene bruker nok ikke mer effekt enn det jeg sier, problemet er nok at det er ytterst få PSU'er som klarer å levere så mye på 12V railen.

 

EDIT: Er visst litt greit å oppdatere tråden før man svarer :whistle:

Endret av 2mmy91
Lenke til kommentar
Ser bra ut, men om du skal ha 2 280GTX i SLI MÅ du ha SVÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆR PSU !! 1200+ de tar 800w eller no alene mener jeg og huske

Du er nok ganske så langt ute på viddene her, i SLI så drar de 190W idle og 508W,load.

 

Det der tror jeg ingenting på :whistle: Det har vært tester av dette kortet i sli der en 1000watter knelte fulstendig :tease:

 

Dette er uansett nevnt flere ganger lenger fremme i tråden... les litt før du svarer :thumbup:

Og du burde gjøre research før du henger andre ut.

 

17104.png

 

hvem har hengt ut noen???? :roll: er det liksom ikke lov å referere til tidligere svar???

Lenke til kommentar

Takker for svar så langt :)

 

ser det er mye fram og tilbnake av meninger, om hva jeg bør kjøpe.

 

Hvordan slår 2x 9800 X2 seg imot 2x gtx 280 seg? bedre? ytelsesmessig altså.

 

har sett mange tester nå, på ati sine nye kort, de er Mye billigere, men IMO, så henger de litt etter i mange spill også.

 

Jeg har egentlig lyst på det beste :p ikke fps per buck. :)

 

men at jeg må ha 1200+W psu.. var..damn :p

 

Setter pris på flere oppsett og tanker.

Lenke til kommentar
Takker for svar så langt :)

 

ser det er mye fram og tilbnake av meninger, om hva jeg bør kjøpe.

 

Hvordan slår 2x 9800 X2 seg imot 2x gtx 280 seg? bedre? ytelsesmessig altså.

 

har sett mange tester nå, på ati sine nye kort, de er Mye billigere, men IMO, så henger de litt etter i mange spill også.

 

Jeg har egentlig lyst på det beste :p ikke fps per buck. :)

 

men at jeg må ha 1200+W psu.. var..damn :p

 

Setter pris på flere oppsett og tanker.

 

Ta en titt på Anandtech sin test. De har med GTX 280/260, 8800GT, 9800GX2, HD 4850 og en hel haug med andre kort, de har også testet de i Crossfire/sli.

Lenke til kommentar

Legg merke til skalaen hvor 4850 tar 350 watt ca, det vil si at 280gtx i sli bare tar 200 watt mer! Og legg merke til at 4870 ikker er med i skalaen.

 

4870 i cf burde bruke mer strøm en 4850, så da tar 280gtx bare rundt 100-125 watt mer en 4870!

 

Har sett folk som har sagt at en kvalitets psu på 600-700 watt klarer 4850/70 i cf! Da burde en KVALITETS psu på 1000watt være mer enn nokk!

Endret av Masterfifty
Lenke til kommentar
Legg merke til skalaen hvor 4850 tar 350 watt ca, det vil si at 280gtx i sli bare tar 200 watt mer! Og legg merke til at 4870 ikker er med i skalaen.

 

4870 i cf burde bruke mer strøm en 4850, så da tar 280gtx bare rundt 100-125 watt mer en 4870!

 

Har sett folk som har sagt at en kvalitets psu på 600-700 watt klarer 4850/70 i cf! Da burde en KVALITETS psu på 1000watt være mer enn nokk!

Second that. Vil tro en Mist/Corsair 1000W skulle greid jobben, de har de mest stabile spenningene og rippelen there is.

Lenke til kommentar

har tenkt litt, og det blir 2 stk gtx 280, og 8 gb ram..

 

har per dags dato kingston 4gb, som jeg er fornøyd med, så hvorfor ikke gå for 8gb fra de? :) hvis de selger 2x4

 

det jeg nå vet er:

 

Gfx: 2x GTX 280

Ram: 8Gb (kingston?)

Lydkort: x-fi xtreme gamer

PSU: thermaltake 1200W (går denne sammen med de 2 gtx 280'iene? med tanke på pin connectorene)

HDD: Western digital 750gb sata2 7200 rpm

 

nå trenger jeg litt hjelp med de siste delene.

CPU: ? (går ut i fra at Kommene spill framover vil kjøre bedre på quad.. så jeg tror jeg går for det, framtidstenkende)

 

Mobo: ? tenker på denne, hørt den er ganske bra av de jeg kjenner som har den iallefall. norn som har erfaringer?

Kabinett: ?

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar

fremtidsrettet??? skal du være fremtidsrettet, venter du på den nye cpu-serien til Intel der de integrerer minnekontroller på cpu. Med den kommer nytt hovedkort og krav om ddr3. Så spesielt fremtidsrettet er du nok ikke. Du burde heller kjøpe midtsegmentet av pcutstyr nå, og satse på en oppgradering av cpu, hovedkort og ram om en liten stund (rundt juletider)

Lenke til kommentar

1) Du bruker etter min mening meningsløst mye penger, men for all del - har du lyst har du lov

2) Kjøp godt kabinett, god PSU og ikke minst en god skjerm. Disse holder i årevis, og så oppgraderer du det andre når det kommer noe som er bedre, som det jo gjør hele tiden.

Lenke til kommentar
Hei :)

 

da er det på tide med en ny gamer PC. men trenger litt hjelp med utvalg.

 

Hvis noen av dere har villa hjulpet meg og sette opp en handlelist hos netshop.no, så hadde det vært fint :)

 

Kabinett: ?

Hovedkort: ?

Skjermkort: 2x GTX 280

Ram: (tenker på 8Gb. type ?)

Lydkort: Creative x-fi

PSU: ?

HDD: (tenker rundt 1Tb. enten 1, eller 2 512)

CPU ? (tenker på quad. regner med at det er bedre enn duo?)

Dvd brenner: random crap

 

Noe jeg har glemt nå?

 

hvis noen har kunne fyllt ut smutthullene der, så hadde jeg satt pris på det :)

 

(helst sette opp via netshop.no

 

Budsjett: 25 00 ish. kan gå litt over og da. ingen probs. men hest ikke ALT for mye :)

 

 

-Takk

Og du er hvor rik1? Pappagutt?

Lenke til kommentar

Tror du får en bedre pc (sett over tid) hvis du satser rundt 15 lapper nå, og ikke kjøper highend-produkter (bortsett fra skjerm og psu), men heller satser på bang-for-bucks-produkter og oppgraderer gjevnlig istedet...

så kan du bruke 5-6000kr pr år til oppgradering i fremtiden istedet.

Liten vits å blåse en mnd-lønn på en pc

Lenke til kommentar
Ser bra ut, men om du skal ha 2 280GTX i SLI MÅ du ha SVÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆR PSU !! 1200+ de tar 800w eller no alene mener jeg og huske

Du er nok ganske så langt ute på viddene her, i SLI så drar de 190W idle og 508W,load.

 

Det der tror jeg ingenting på :whistle: Det har vært tester av dette kortet i sli der en 1000watter knelte fulstendig :tease:

 

Dette er uansett nevnt flere ganger lenger fremme i tråden... les litt før du svarer :thumbup:

Og du burde gjøre research før du henger andre ut.

 

17104.png

 

Ja, 508 watt, i totalt systemtrekk, hele maskinen, fra støpslet vel og merke, mao ca 430 watt i faktisk load. At en random 1000watter ikke kalrer det sier ikke så mye. Da er det enten 1. Mandagsprodukt 2. Dårlig produkt selv om det påstås 1000 watt 3. En eller annen karakteristikk med 1200-wattsforskyninger utover jevn load som gjør at de tåler SLi bedre. Jeg tipper på 1 eller 2.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...