Gå til innhold

Ny gaming/redigerings Pc

Anbefalte innlegg

Hei, tenker å kjøpe meg stasjonær pc mot skolestart. Får bærbar av skolen så har endelig bestemt meg for å bygge stasjonær pc, fordi jeg føler at jeg har behov for mer kraft til foto og video redigering:)

Jeg skal bruke pcen mest til video og foto redigering mer har også lyst til å spille litt. Selvom jeg skal kjøpe om ca 2 måneder så har jeg en god del spørsmål nå. Har et budskjett på ca 7000 men kan gå over og under dette :thumbup:

Pcen skal stå på soverommet og burde derfor helst være stille. legger gjerne litt mer penger i stille hardware :)

Jeg har skjerm, mus og høytalere

Prossessor: Dual 45nm Vs Quad 65nm

Tenker å gå for E 8400 for den gir mye for pengene og er basert på 45nm teknologi, men er det bedre å legge like mye penger for en Quad prosessor med 65nm eller eventuelt gå for dyrere quad q9300feks?

Skjermkort: Ati vz nVidia

For noen uker siden var jeg veldig på 8800gts men nå er jeg veldig interisert i hd 4850 eller hd 4870. Er ikke noen stor spiller, men liker å spille spill som BF2 og har tenkt til å prøve ut Crysis. Lurer på om det å kjøpe et hovedkort med To pci-express 16x og kjøpe et ati kort og kanskje et til når føler at jeg trenger det? Sli er uaktuelt siden de har ustabile hovedkort...

Hovedkort: p45?

De nye p45 kortene virker interesanne, spessielt Asus sitt som ble testet av Hw.no nå nylig. Er det bedre å gå for x38 hvis jeg skal kjøre CF eller er P45 kortene blitt såpass bra at de takler det?

Minne: 2*2gb OCZ

Skal ha 4gb eller merog har hørt mye bra om Ocz(Erfaringer?)

skal ha pc6400 800mhz

Harddisk: 500 + sysdisk

Fikk akuratt en home server inn i huset så trenger ikke noe mer en 500gb. Noen forslag til stillegående disk. Skal også ha en systemdisk (ikke 10000rpm) så lurer på hvilke små disker har kort aksesstid?

Strømmfosyning ???

Her er jeg helt blank, men vil ha noe som er stille og ikke har 8149W, trenger vel ikke mer enn 500-600 i Cf settup og to disker.

Kabinett: Antec p182

Har fått anbefalt dette før og ser at mange skryter av det.

Er åpen for alternativer, men skal ikke ha lys og vindu fordi den skal stå på soverommet :p

Vifter: Noctua eller mist?

Har to ledige vifte plasse hvis jeg bestiler Antec kabinettet. Hvilke vifter er stillegående men som samtidig flytter en del luft?

Vifitestyring: ??

Vil gjerne ha mulighet til å styre viftene mine, sånn at jeg kan stille dem ned om natten feks.

Lurer litt på dette. Kan man stille volten til Viftene igjennom HK eller er det bedre med Ekstern i 3,5 eller 5,25 brønn. Isåfall hvilket?

Tastatur: Microsoft eller Logitech?

Microsoft Tastaturet virker spennende men hvordan er det iforhold til dette?

Noen andre forslag. Trenger ikke være trådløst..

Her blir det nok 64bit vista ultimate eller home premium.

Musematte

Medium størelse (ikke large, har ikke plass) ??

Dvd-brenner

Den skal være svart (kan være hvit , men svart er penest) og ha dual layer, mer vet jeg ikke :!: så er helt åpen:P

Trådløst nettverkskort: ??

Noen som har et stabilt N-nettverkskort

Fint om noen kunne satt opp en handle liste med forslag til meg:)

Kristian

Endret av KristianBj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=76269.

linken over: Da har jeg satt sammen en fin maskin til deg, den er uten kabinett, kabinettet får du velge selv osv. si ifra visst du er missfornøyd så skal jeg fikse det.

Mvh. Kevin/WildWolF

Bytt ut CPU'en han har valgt med E8400, hovedkortet med det P45 kortet HW testet nylig P5Q tror jeg. P45 yter god med CF ja.

Og sist men ikke minst er det unødvendig med 9800GTX, kjøp for all del HD4850! Når det gjelder strømforsyning kan det være greit med en 620W Corsair siden du sier du kanskje skal kjøre CF seinere. Corsair har stillegående PSU'er med stabile frekvenser og rippel.

Lenke til kommentar

Har satt sammen en handlevogn synes jeg fikk gangske mye for pengene + at det synker litt i pris.

Kommer nok til å sette innn et skjermkort til mot juletider og kjøre CF.

Er litt i tvil med det Quad/dual cpu, Tror det blir en e8400 og fire kjerner neste år:)

Noen innspill?

Hvilket trådløst netverkskort er å anbefale?

Tastatur?

Kristian

Lenke til kommentar
Har satt sammen en handlevogn synes jeg fikk gangske mye for pengene + at det synker litt i pris.

Er litt i tvil med det Quad/dual cpu, Tror det blir en e8400 og fire kjerner neste år:)

Noen innspill?

Tastatur?

Kristian

Du får ikke oppsettet bedre enn det. Evt bytte hovedkortet til Deluxe versjonen, og jeg har ikke sett noen tester av den OCZ strømforsyningen så du burde kanskje sjekke det før du kjøper den. Corsair eller Mist er hvertfall to veldig gode merker.

Angående CPU-kjøler burde du ta en titt på OCZ vendetta, HW.no testet den for ikke så lenge siden, så veldig bra ut.

Lenke til kommentar
http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=76269.

linken over: Da har jeg satt sammen en fin maskin til deg, den er uten kabinett, kabinettet får du velge selv osv. si ifra visst du er missfornøyd så skal jeg fikse det.

Mvh. Kevin/WildWolF

Det er ikke plass til 8 ram brikker på det hovedkostet!

Men det har ikke så mye å si siden trådstarter har laget sin egen handlevogn han trenger respons på.

Lenke til kommentar

Noen innspill?

Tastatur?

Kristian

Du får ikke oppsettet bedre enn det. Evt bytte hovedkortet til Deluxe versjonen, og jeg har ikke sett noen tester av den OCZ strømforsyningen så du burde kanskje sjekke det før du kjøper den. Corsair eller Mist er hvertfall to veldig gode merker.

Angående CPU-kjøler burde du ta en titt på OCZ vendetta, HW.no testet den for ikke så lenge siden, så veldig bra ut.

Takk for svar:)

Stømforsyningen plukket jeg bare ut fra listen for å ha en strømforsyning i oppsettet mitt. Tror det blir Corsair:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...