Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Fikk blåskjerm. PC Vil ikke starte opp lengere

Anbefalte innlegg

Hei. Satt akkurat å spillte, da plutselig jeg fikk blåskjerm. No biggie tenkte jeg, siden det har skjedd 2 ganger før pga for mye varme (regner jeg med). Er en stund siden de 2 forige skjedde.

Uansett, det som skjedde nå er at den nekter å starte opp. Bildet er helt svart. Starter opp, så begynner bare viftene å lage en rar lyd etter noen sekunder. Litt mørkere brumming.

Har klokket maskinen, men den har vært stabil sånn i 5 måneder med samme settings, og det var ikke noe hardere bruk nå. Prøvde å resette bios, men det hjalp ikke. Lot maskina roe seg ned i en time, det hjalp heller ikke.

Tatt ut alle rambrikkene untatt 1. Ikke det heller. North bridge Lyser oransj et sek, før den blir grønn. Volten som er litt satt opp der.

Kjente på NB, og andre komponenter etter blåskjermen. Ingen av de var spesielt varme.

Nå tenker jeg at faktisk HK er dødt, men vet ikke. Rart at den bare nekter helt å starte. Har hele NB smelta?

Quad 6600 @ 3.2ghz

8800gts 512

4x 1gb corsair

asus x38 (husker ikke navn)

650 watt corsair psu

Takker for alle svar

Endret av stranden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen. Skrev ikke ned noe melding nei, bare restarta maskina med engang.

Tok ut batteriet nå, satte det på plass igjen. Skjedde akkurat det samme. Skjermen reagerer ikke engang.

Altså, føles som at HK som er ødelagt. Men skal ikke ting ha en failsafe da? Skjermkortet ville vel fått artifacts osv om det var for varmt. Maskina restarter vel før NB hadde smelta.

Ser litt mørkt ut. Andre tips?

Er et maximus formula kort. Led til NB lyser orange i et sek før de blir grønt. Har klokka litt, men var ikke så mye. Sikkert nok til at garantien er borte.

Skal prøve å teste skjermkortet med en kompis når han kommer hjem. Men har en finger på HK selv. Men jeg har ikke mye peiling.

Lenke til kommentar
Hei igjen. Skrev ikke ned noe melding nei, bare restarta maskina med engang.

Tok ut batteriet nå, satte det på plass igjen. Skjedde akkurat det samme. Skjermen reagerer ikke engang.

Altså, føles som at HK som er ødelagt. Men skal ikke ting ha en failsafe da? Skjermkortet ville vel fått artifacts osv om det var for varmt. Maskina restarter vel før NB hadde smelta.

Ser litt mørkt ut. Andre tips?

Er et maximus formula kort. Led til NB lyser orange i et sek før de blir grønt. Har klokka litt, men var ikke så mye. Sikkert nok til at garantien er borte.

Skal prøve å teste skjermkortet med en kompis når han kommer hjem. Men har en finger på HK selv. Men jeg har ikke mye peiling.

Hva med ramen din, har du mulighet for å sjekke den? De gangene jeg har opplevd sort skjerm har det vært ramen.

Lenke til kommentar

Elsker dere. Litt tabbe av meg også da.

Tok ut 3 av 4 rambrikker. Lot første stå igjen. Det funka ikke. Så sjekka jeg nå, når jeg tok av låsen til den første brikken, så bare falt den ut.

Satte den inn i spor 3 for å være sikker nå, og det funka!

Lettelsen er stor. Takk for hjelpen! :)

Lenke til kommentar
Elsker dere. Litt tabbe av meg også da.

Tok ut 3 av 4 rambrikker. Lot første stå igjen. Det funka ikke. Så sjekka jeg nå, når jeg tok av låsen til den første brikken, så bare falt den ut.

Satte den inn i spor 3 for å være sikker nå, og det funka!

Lettelsen er stor. Takk for hjelpen! :)

Flott at det løste seg :thumbup:!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...