Gå til innhold

BK: Same fly, a step down

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror ærlig talt folk har gått litt i metning av fluer for øyeblikket. Det er ikke så mye nytt å si om disse 8-10 nye som ikke ble sagt om de 25 første. Og i tillegg er det 3-4 andre her inne som også legger ut fluebilder, om enn ikke i like stor stil.

De er nær perfekte fluebilder alle sammen. Svert lite å utsette på de aller fleste av dem. Men fortsatt er det fluebilder, bilder av fluer, portretter av fluer, flueportretter, artsdokumentasjon av fluer, fluer i profil, bilder av fluer mot grønn diffus bakgrunn, fluer på vei opp eller ned et strå, spyfluer i overskyet vær, fluer som eter, fluer som nettopp har spist eller fluer som sitter på en blomst og koper over livets forjævelighet. For meg er det etter hvert komplett umulig å skille dem fra hverandre, sorry.

Når du i tillegg linker til bilder fra andre nettsteder, noe som ikke blir anbefalt og dessuten gjør trådene trege å åpne, så kan du ikke regne med å få mye oppmerksomhet på alle sammen. Forumet har en begrenset total mengde oppmerksomhet å dele ut, og det kan være at dine fluebilders andel av den totale oppmerksomheten begynner å bli oppbrukt. I alle fall på en stund. At du gjør særdeles gode fluebilder er hevet over enhver tvil.

Så håper jeg du leser budskapet mitt her, og ikke setter spørsmålstegn ved mine motiver for å skrive det jeg gjør. Men kan jeg ha litt rett, eller..?

- Rams

PS: må legge på en :) for å vise at jeg ikke er forbanna. Fant ingen andre steder en smiley passer, så da blir den i PS.

edit: tkrtfliel

Endret av RamsFoto
Lenke til kommentar
Prøver bare å finne ut hvilke som er best, jeg klarer ikke å velge ut noen.

Det er det som oftest kun tiden som vil vise. Legg de vekk et par uker (måneder) og kom tilbake til de.

Så kan du utforske andre motiver i mellomtiden. Eller fotografere enda flere fluer.

Tom

Lenke til kommentar

Jeg tror du kanskje har nådd et platå på fluefotograferingen - du behersker til det fulle alt det tekniske og komposisjonen er det også svært lite å si på. Så du bør kanskje vurdere å legge fluene på hylla i noen uker og konsentrere deg om å fotografere noe annet? Det kan gi hjernen nye impulser som hjelper deg når du senere går tilbake til de summende små..

Lenke til kommentar

Når det blir så mange fluer, så hopper jeg bare over de fleste. I denne omgang valgte jeg denne, som var et godt valg. Det er bittelitt annerledes de fleste andre med sin lysere bakgrunn, og litt annen stilling på fluen. Derfor like jeg det.

Men du trenger ikke være så usikker, Marius. De er alle gode, så du trenger ikke være redd for å drite deg ut med de du legger ut. Velg heller de som ser litt annerledes ut enn det du presenterte sist, så ser du om looken fungerer for folk. Nå spammer du litt. For meg er det ikke noe problem, men for de som er fans av makro (og som ser opp til deg på sin måte), kan det bli et problem. Selv synes jeg det er greit, men jeg forstår det problemet andre begynner å få med det.

Lenke til kommentar

Det finnes flere fotografer enn makro-fotografer her, selv om det kan virke slik av og til. En tråd med et smalt bilde forsvinner fort nok ut fra førstesiden som det er, og det går enda fortere når det kommer et ras med nye bilder samtidig. Det blir postet for mange bilder i BK i forhold til ressursene våre allerede. Vi må faktisk dempe oss litt i vår iver etter å vise frem våre bilder. Vi som har et etablert navn får alltid oppmerksomhet, men en som er helt ny og virkelig trenger kritikk av de riktige personene kan forsvinne ut av førstesiden på den tiden man bruker på do, hvis de legges ut på feil tidspunkt. Dvs når Bk spammes med bilder. At bildene er gode gjør saken enda verre.

Derfor gjentar jeg meg selv og ønsker at det brukes mer tid på å skrive kritikker enn å legge ut egne bilder. Det er ikke rettferdig overfor uerfarne og nye forumbrukere.

Lenke til kommentar

Så lenge bildene har holdt en god standard tror jeg alle tilgir og glemmer din raptus den siste tiden. Du er en hardt prøvet ung mann, og fortjener litt lebensraum av og til. Men ikke for ofte.

Har du vurdert å skifte nick? Du vet allerede hva mitt forslag er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...