Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

CMOS runtime error - 5 min før bios kjører

Anbefalte innlegg

Hei alle,

Får CMOS runtime error ved oppstart. Maskinen fungerte helt bra, helt til jeg installerte en driver pakke til hovedkortet. nForce 650i fra 3dGuru.com. Noen som vet hva dette kan være? Vil feks oppgradere BIOS fungere? Dette er svært irriterende da det tar ca 5 min å boote maskinen.

Jeg tviler på det er batteriet, sannsynligvis er det ikke det da hovedkort bare er 9 mnd gammelt. Hva annet kan det være? Feil bios i forhold til drivere eller noe sånt? Jeg bruker ikke bios som hovedkortet kom med, og jeg har tatt ut batteriet en gang for å resette biosen. Setter pris på alle innspill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, byttet batteri uten hell nå. Meldingen kommer opp, men i det miste booter pcen på normal tid. Slipper å vente de 5 minuttene.

Hva mener du nytt hovedkort? Kan dette ikke ha noe å gjøre med de nye driverene til chipsettet jeg la inn? Meldingen kom opp første booten etter det nemlig.

Jeg flasher biosen på nytt og ser om det hjelper.

... Det hjalp faktisk. Nå får jeg ikke opp meldingen lengre! Litt synd, jeg var keen på å kjøpe meg et litt mer overklokkningsvennlig hovedkort. :) Takk for hjelpa uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...