Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

PC'en får ikke internett, greier ikke å pinge router

Anbefalte innlegg

Hei, PC'en fungerte med nett helt til i dag. Installerte nytt anti virus i går, og skulle installere Zone Alarm i dag, men så klikket nettet, og Zone Alarm installeren fikk ikke lastet ned filene. Etter dette har ikke pcen kommet seg på internett...

Lampen lyser i switchen, men i starten stod det ingen eller begrenset forbindelse i windows, så fikset jeg det til at den står tilkoblet, men den får alikevell ikke internett. PC'en står i DNS listen på routeren, (skiftet PC navn for å teste), men når jeg pinger til routeren så får jeg 100% fail :(

Noen som vet hva som er galt?

Kablet nettverk er det og (ja, jeg har nettverkskabelen i ;) )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken router har du? Laptop eller stasjonær pc? Jeg har vært borti problemet med trådløst, men ikke trådfast. Har du IP når du kjører ipconfig? (ingen ping er et symptom, og ikke en årsak til at tilkoblingen feiler, så det er ikke der det ligger vil jeg tro). Er DHCP satt opp til å tillate mer en én IPadresse? Får du kontakt med DHCP?

Hvis du ikke får opp noe på ipconfig, kan du prøve ipconfig / release og reboote med en gang og se om det skjer noe der (forutsett at du ikke finner IP :))

MEN, det enkle først! Har du prøvd å resette routeren din? Kjenner jeg meg selv rett ville jeg gått gjennom masse drit for å få det til å fungere før jeg hadde gjort det mest innlysende. Det letteste er som regel det som dukker opp sist :p

Lenke til kommentar

Prøv følgende.

ipconfig /all

Sjekk at DHCP er aktivert og at du har fått tildelt IP-adresse, DNS osv.

Prøv så, ipconfig /release og ipconfig /renew.

Hvis dette fungerer så har du kontakt med DHCP og mottar IP fra denne, altså er det en programvare feil. Hvis det ikke funker så kan det fortsatt være programfeil.

Hvilken antivirus var det du lastet ned og installerte? Kanskje den har innebygd brannmur? Prøv å deaktiver brannmuren i Windows.

Fortell hvordan det gikk.

Lenke til kommentar
Når man legger til en brannmur som Zonealarm, så vil man støte på problemer med manglende unntaksregler. Legg til nettleseren din i Zonealarm så er sikkert problemet fikset.

Hvis du hadde lest inlegget mitt, så hadde ikke Zone Alarm lastet seg selv ned, siden nettet klikket...

Jeg har Kaspersky 7... Har prøvd å deaktivere det og koble til, men funket ikke. Har gjort det samme med Windows brannmuren.

Prøvde dette med ipconfig release og renew, nå fikk jeg begrenset eller ingen forbindelse igjen :(

Har funnet ut at hvis jeg skifter navn på pcen og restarter maskinen, så står det at pcen er tilkoblet, men den kommer ikke på internett og greier å pinge routeren, feil melding 65 kommer det... (noen som vet hva den er?)

Har sjekket routeren og der står det at den har registret IP adressen til Lappisen min, ja det er en laptop.

Er det noen programmer som kan blokkere internettet? Har skannet PC'en min og den er clean for spyware virus osv...

Routeren er en Thomson SpeedTouch 510, sånn telenor router ;)

Og, ja, jeg har prøvd å restarte routeren

Endret av Alxg
Lenke til kommentar

Lyser det på routeren i lampa for internet?

Når du får pinget routeren har du prøvet å gå inn på management konsollet fra browseren?

Prøvd å sette manuell ip og gateway?

Eventuelt prøv en annen pc i samme nettverkskabel for å finne ut om det er pcn som er klikk eller routeren.

Endret av zulo
Lenke til kommentar

reboot til sikkermodus med nettverk.

nå skal ikke antivirusprogrammet ha startet.

start -> kjør -> cmd -> ping vg.no

det er alltid en veldig god idé å avinstallere gamle antivirusprogrammer før man installerer nye.

edit: mente selvsagt ping vg.no

Endret av Sikelik
Lenke til kommentar
reboot til sikkermodus med nettverk.

nå skal ikke antivirusprogrammet ha startet.

start -> kjør -> cmd -> ipconfig vg.no

det er alltid en veldig god idé å avinstallere gamle antivirusprogrammer før man installerer nye.

Evnt. ping www.vg.no. :D Tror ikke du får mye fornuftig fra ipconfig vg.no :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Prøvde å installere fra cd, men setup kræsjet hver gang :S

Prøvde det med sikkerhets modus og pinge, men det greide den ikke :S

Kom bare:

Ping-forespørsel kan ikke finne vert http://www.vg.no. Kontroller navnet og prøv på nytt

EDIT:

Internett funker i safe mode, glemte bare å velge with network :p

(vanskelig å konsentrere seg mens Nadal og Federer kjemper på TV ;)

Endret av Alxg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...