Gå til innhold

Kan man koble sammen to fanducts?


LIA

Anbefalte innlegg

Har sett på www.microplex.no at de har fanducts fra 120mm til 80mm, og fra 80mm til 60mm. Hadde jo vært fint å fått en 120mm vifte, på 60mm festet på kjøleren min. Men går det ann og koble sammen de to fanductene? Kjedelig å bestille de og så funker det ikke. Noen som har prøvd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jeg ødelegge vifta hvis det blir for høyt mottrykk, eller vil den bare "jobbe tyngre"? Vil helst at den skal blåse på kjøleren. Har nemlig noen tanker om at jeg skal ha hull i side dekslet på pc`n, slik at det kommer "kald" luft rett på kjøleren.

Lenke til kommentar
Kan jeg ødelegge vifta hvis det blir for høyt mottrykk, eller vil den bare "jobbe tyngre"? Vil helst at den skal blåse på kjøleren. Har nemlig noen tanker om at jeg skal ha hull i side dekslet på pc`n, slik at det kommer "kald" luft rett på kjøleren.

 

Viften blir ineffektiv, spesielt om du skal kjøre 120-80-80-60

 

Ville nok vurdert å bruke 2 vifter oppå hverandre, da det kan hjelpe på mottrykk. Da vil du kanskje være heldig og nå helt til sidepanelet?

Lenke til kommentar
Kan jeg ødelegge vifta hvis det blir for høyt mottrykk, eller vil den bare "jobbe tyngre"? Vil helst at den skal blåse på kjøleren. Har nemlig noen tanker om at jeg skal ha hull i side dekslet på pc`n, slik at det kommer "kald" luft rett på kjøleren.

 

Tror ikke det er så lurt å la den blåse. De fleste vifte jobber dårlig med mottrykk og det fører til høyere lyd og slitasje. Mottrykket kan nok bli noe i det høyeste laget siden du skal bruke 60mm->120mm adapter. Vil nok anbefale at du lar den suge uansett fordi det har blitt bevist at det blir lavere temp.

Lenke til kommentar

Ok, jeg har lest rimelig mange diskusjoner her på forumet om vifta skal blåse eller suge, og det er vel en ting folk aldri blir enige om virker det som... Selv kan jeg ikke fatte at det ikke er bedre å få luft rett utenifra kabinettet, og rett på kjøleren, istedet for å suge den allerede oppvarmede lufta i kabinettet igjennom kjøleren for så ut i det fri.. men men, jeg skal bestille litt stæsj fra microplex så får vi se!

 

Takker for svar

Lenke til kommentar
Ok, jeg har lest rimelig mange diskusjoner her på forumet om vifta skal blåse eller suge, og det er vel en ting folk aldri blir enige om virker det som... Selv kan jeg ikke fatte at det ikke er bedre å få luft rett utenifra kabinettet, og rett på kjøleren, istedet for å suge den allerede oppvarmede lufta i kabinettet igjennom kjøleren for så ut i det fri.. men men, jeg skal bestille litt stæsj fra microplex så får vi se!

 

Takker for svar

 

Om du leser vifteguiden hos ok.no så ser du hvorfor det kan lønne seg å kjøre to like vifter for å takle mottrykket. Selv har jeg ikke prøvd dette, da jeg fikke vesentlig bedre resultat ved å la min vifte suge. Jeg prøvde såvidt å kjøre 2 vifter men det ble bedre resultat ved å la en vifte trekke. Men jeg har en Switfech 462+ (80mm viftefeste).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...