Bruker-93156 Skrevet 25. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) Nikon D300 m/Sigma 150mm f/2.8 f/8 1/60 ISO 1250 (Håper ikke mod ser på dette som noe annet enn en kjærlig takk for ny mulighet, og et bidrag i BildeKritikken! Endret 26. juni 2008 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 25. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2008 Ja, du har vel hatt god tid til fotografering den siste tiden! Nok et knallfint bilde! Lekker bakgrunn, og utmerket skarphet. Visste ikke om jeg likte skyggen av fluen helt, men ellers er dette svært nært perfekt etter min mening. Som nevnt i en annen tråd er kanskje 1 av 1000 bilder helt perfekte i mine øyne, og jeg anslår ca 3-5 av 1000 holder dette nivået. Flere av de siste makrobildene du har lagt ut nå er i den siste kategorien... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. juni 2008 Takk k-ryeng! Bildene er tatt i grupper på 5-7 stk, dvs kun 3-4 runder, og jeg tror med hånden på hjertet at jeg har brukt mer tid på forumet den siste tiden enn noen andre, og mer enn jeg gjorde før også! Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Dette er vell det beste av de jeg har rukket å se til nå. Utrolig fet komposisjon og bildet er råskarpt. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Takk! Lenke til kommentar
kaaholm Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Jeg har ikke gått gjennom alle bildene du har lagt ut nå, og jeg valgte å kommentere dette ganske tilfeldig. Den tekniske kvaliteten imponerer meg! Jeg har såvidt viftet litt med en makrolinse selv, og blir like frustrert hver gang over hvor vanskelig det er å treffe med fokus når DOFen er syltynn og blomster svaier i vinden og biene surrer hit og dit. Jeg innrømmer gjerne at jeg har tenkt at "nå har'n Olsen funnet seg en dau flue..." uten at jeg skal beskylde deg for dét. Det hadde vært gøy om du kunne dele litt tips og triks med oss andre. (og de som tror jeg ber om guide til hvordan dette med blomster og bier fungerer tar feil ) Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Hehe, som du ser må det ha vært mange døde fluer Lenke til kommentar
GLN Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Hvorfor har du: (Håper ikke mod ser på dette som noe annet enn en kjærlig takk for ny mulighet, og et bidrag i BildeKritikken! i slutten av innlegget? Men til kritikk: Du er facinert av macro ser jeg, og får det flott til. Bildene er omtrent pirkfrie og skarpe. Men jeg begynner å bli lei av fluer. Prøv deg på andre insekter eller objektiver, som en liten forandring. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Fordi 21 (?) bilder kan ses på som spam. Joda, skal prøve annet, er bare ikke i fotoform ennå. Utrolig for lenge siden været har vært så perfekt til makro. Lenke til kommentar
BorgSol1 Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Nok ett utrolig bilde fra deg! Ett spørsmål bare, kan jeg med ett vanlig 350D og det objektivet du bruker fått like bra bilde? Eller må jeg eventuelt oppgradere kameraet også? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Nok ett utrolig bilde fra deg! Ett spørsmål bare, kan jeg med ett vanlig 350D og det objektivet du bruker fått like bra bilde? Eller må jeg eventuelt oppgradere kameraet også? Under samme forhold ville nok ISO egenskapene til 350D bukket under, men i teorien skal det være mulig ja Lenke til kommentar
GLN Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Nok ett utrolig bilde fra deg! Ett spørsmål bare, kan jeg med ett vanlig 350D og det objektivet du bruker fått like bra bilde? Eller må jeg eventuelt oppgradere kameraet også? Du kan få omtrent like gode bilder med samme objektiv, det er fullt mulig. Men ikke fullt så godt, siden Marius har et litt bedre kamerahus, men tror ikke det vil bli store forskjellen. Så koster sikkert linsa noen lapper også. Mye ligger i optikken, litt i huset og noe i personen/teknikken. Lenke til kommentar
BorgSol1 Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Takker Mr.Olsen og Pirja for svarene Så først nå hvor høy iso du har brukt, desto mere imponert blir jeg over kvaliteten. Men når jeg ser hvilke kameraer du har til rådighet så er det jo ikke så mye å gruble over..hehe Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Ja det er utstyret som gjør det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå