Gå til innhold

BK: Spiderfly on wall

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, du har vel hatt god tid til fotografering den siste tiden!

Nok et knallfint bilde! Lekker bakgrunn, og utmerket skarphet. Visste ikke om jeg likte skyggen av fluen helt, men ellers er dette svært nært perfekt etter min mening. Som nevnt i en annen tråd er kanskje 1 av 1000 bilder helt perfekte i mine øyne, og jeg anslår ca 3-5 av 1000 holder dette nivået. Flere av de siste makrobildene du har lagt ut nå er i den siste kategorien...

Lenke til kommentar

Jeg har ikke gått gjennom alle bildene du har lagt ut nå, og jeg valgte å kommentere dette ganske tilfeldig.

Den tekniske kvaliteten imponerer meg! Jeg har såvidt viftet litt med en makrolinse selv, og blir like frustrert hver gang over hvor vanskelig det er å treffe med fokus når DOFen er syltynn og blomster svaier i vinden og biene surrer hit og dit. Jeg innrømmer gjerne at jeg har tenkt at "nå har'n Olsen funnet seg en dau flue..." uten at jeg skal beskylde deg for dét.

Det hadde vært gøy om du kunne dele litt tips og triks med oss andre.

(og de som tror jeg ber om guide til hvordan dette med blomster og bier fungerer tar feil :tease: )

Lenke til kommentar

Hvorfor har du:

(Håper ikke mod ser på dette som noe annet enn en kjærlig takk for ny mulighet, og et bidrag i BildeKritikken!

i slutten av innlegget?

Men til kritikk:

Du er facinert av macro ser jeg, og får det flott til. Bildene er omtrent pirkfrie og skarpe. Men jeg begynner å bli lei av fluer. Prøv deg på andre insekter eller objektiver, som en liten forandring.

Lenke til kommentar
Nok ett utrolig bilde fra deg! :) Ett spørsmål bare, kan jeg med ett vanlig 350D og det objektivet du bruker fått like bra bilde? Eller må jeg eventuelt oppgradere kameraet også?:)

Du kan få omtrent like gode bilder med samme objektiv, det er fullt mulig. Men ikke fullt så godt, siden Marius har et litt bedre kamerahus, men tror ikke det vil bli store forskjellen. Så koster sikkert linsa noen lapper også. Mye ligger i optikken, litt i huset og noe i personen/teknikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...