thomsi1607 Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 Har ikke satt meg noen mål ennå. Må først komme i gang med treningen. Jeg må nok ta en 3000m test og diverse styrketester, for å se hvordan jeg ligger an før jeg setter meg noen mål. Men hadde jo vært strålende om jeg klarte å komme meg under 12 min på 3000m før jeg skal inn da. Tar nok en test om ikke så altfor lenge. Fri fra jobben til og med fredag, så blir nok en test i løpet av de dagene. Så kan jeg komme tilbake med resultater og eventuelle mål. Hva er dine mål? Mine mål er å ligge rundt 4.5/5 på alle testene. Jeg tror det skal gå greit med alle styrketestene (selvom jeg sliter litt med hangups i øyeblikket), så skal jeg trene mye på å komme meg ned i tid på 3000meter. Endel turgåing i fjellet blir det også, men det kommer jeg ikke til å starte med før i oktober. Nå er det jo mange andre faktorer som spiller inn under rekrutten så om du ligger bra ann på testene og viser motivasjon og evne til å bli bra trent, så er det ikke sikkert at en jævel i alt stiller så veldig mye bedre enn deg. Lykke til med treningen! Husk å ikke slappe av alt for mye når du har fri:) Skal ikke så mye til å trene litt, bare å få på seg joggeskoa og komme seg litt ut. Trenger ikke pushe maks, men greit og være i bevelgese selv om man har fri Lenke til kommentar
espinos Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Skal inn i 2.bataljon til høsten, og skal trene intervalltrening og "militær-styrke" 2 ganger i uka, styrketrening 1 gang i uka og en joggetur eller gåtur med sekk 1 gang i uka. Fikk vite i går at det bare er ett infanterikompani igjen (de fleste havner visst i støttekompaniet i år pga. mangel på offiserer), så det blir nok kamp om plassene der i år. Så her skal det trenes! Da må du passe deg, så jeg ikke stjeler plassen din! haha Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 Skal inn i 2.bataljon til høsten, og skal trene intervalltrening og "militær-styrke" 2 ganger i uka, styrketrening 1 gang i uka og en joggetur eller gåtur med sekk 1 gang i uka. Fikk vite i går at det bare er ett infanterikompani igjen (de fleste havner visst i støttekompaniet i år pga. mangel på offiserer), så det blir nok kamp om plassene der i år. Så her skal det trenes! Da må du passe deg, så jeg ikke stjeler plassen din! haha Dette er bra! Konkuranse om plassene er nok den største motivasjonen syns nå jeg, selvom jeg ikke får gleden av å konkurrere med dere i denne sammenhengen. Men skal ikke se bort ifra at vi skal "krige" litt mot hverandre under noen av de felles øvelsene i indre-troms, og da skal dere jævler få hard konkuranse:) Lenke til kommentar
espinos Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 (endret) Ja, litt motstand er ikke å forakte Hvor skal du inn da? Edit: Tar og slenger inn det jeg har, så oppfordrer jeg resten til å gjøre det samme. 2. bataljon 11. august. Satser alt på Kompani C! pdd. har jeg som følger: Pushups:55 Situps: 63 (skal opp i 70(!)) Hangups: 12 3000m: 10.03.88 Endret 30. juni 2008 av espinos Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 Ja, litt motstand er ikke å forakte Hvor skal du inn da? Edit: Tar og slenger inn det jeg har, så oppfordrer jeg resten til å gjøre det samme. 2. bataljon 11. august. Satser alt på Kompani C! pdd. har jeg som følger: Pushups:55 Situps: 63 (skal opp i 70(!)) Hangups: 12 3000m: 10.03.88 Jeg skal inn i panserbataljonen. Går alt etter planen skal jeg inn i Stormeskadron 3. Merk dere SKAL og ikke ønsker;) De jeg har snakket med som er i storm nå, sier at de har tatt 2.bn under de siste øvelsene, så jeg skal gjøre alt for å videreføre tradisjonene. Drister meg til å kalle det tradisjon intill dere har bevist det motsatte. Jeg skal hvertfall gjøre mitt for at det ikke skjer mens jeg er der :!: Slik det ligger ann for meg så ligger jeg på 35-40 i pushup. Situps har jeg 70. Hangups velger jeg ikke å kommentere før jeg er oppi tosifra og 3000meteren har jeg ikke testa skikkelig enda, men målet mitt er å klare den på 10:30 eller bedre. Ser ut som om du har alt under kontroll! Strålende. Vet ikke om du har begynt å gå litt med sekk også. Greit og bli vant til å ha noen kilo på ryggen før inrykket. Jeg har startet så smått å gå litt, men hardtreningen på den fronten starter som sagt ikke før litt senere. Satser på å ende opp på rundt 30 kilo før januar så får jeg håpe det holder. Må også legge til at det ikke ser ut til å stå på motivasjonen når det gjelder de som skriver inn her, så det ser veldig lovende ut. Er jo slike folk de ser etter. Stå på med treningen alle sammen! Lenke til kommentar
espinos Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Jeg skulle inn i panser selv, men fikk flyttet til 2.bat for en uke siden. Ville helst inn så fort som mulig Jada, går med sekk på fjellet. Har en veldig god kompis som er helt treningsnarkoman når det gjelder sånn. Han skal forøvrig prøve mjk i sommer. Så han har dratt meg med på flere laaaannnnge turer med sekk og ingen mat Ser ut som du er klar du også ja, men jeg sloss til siste mann prinsippet, så du skal få slite med meg! Lol.. Lykke til! til deg også. Lenke til kommentar
Gene Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Et lite tips vil være å øve med våpen(reim) og gru i tillegg :!: Det er det som gnager og skaper hat etter noen km med marsj Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2008 Et lite tips vil være å øve med våpen(reim) og gru i tillegg :!: Det er det som gnager og skaper hat etter noen km med marsj Og for oss som ikke har tilgang til dette under treningsøktene så kan man bruke......? Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2008 Jeg skulle inn i panser selv, men fikk flyttet til 2.bat for en uke siden. Ville helst inn så fort som mulig Fordi du rett og slett ikke orket å vente lenger, eller fordi du ikke vil miste ett år med tanke på januarinrykket? Det kribler allerede litt i kroppen min, men er jo så alt for lenge til jeg skal inn, men jeg valgte heller å vente til januar. Mye pga stormesk, men også fordi Skjold ikke akkurat er verdens navle :!: Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Et lite tips vil være å øve med våpen(reim) og gru i tillegg :!: Det er det som gnager og skaper hat etter noen km med marsj Og for oss som ikke har tilgang til dette under treningsøktene så kan man bruke......? Fest tau i et par fulle vannflasker som du henger rundt nakken. Det å gå langt er ikke noe problem, men å gå med gru, våpen og pakning er litt værre siden det ødelegger nakken noe ekstremt. Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2008 Et lite tips vil være å øve med våpen(reim) og gru i tillegg :!: Det er det som gnager og skaper hat etter noen km med marsj Og for oss som ikke har tilgang til dette under treningsøktene så kan man bruke......? Fest tau i et par fulle vannflasker som du henger rundt nakken. Det å gå langt er ikke noe problem, men å gå med gru, våpen og pakning er litt værre siden det ødelegger nakken noe ekstremt. Hvis det er så ødeleggende burde man kanskje være litt forsiktig med å ikke gjøre dette for mye da. Jeg har ikke lyst til å gå inn med ødelagt nakke. Er det forresten noen som vet hvor mye GRU og våpen veier i tillegg pakningen? Lenke til kommentar
40mm Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Kommer ann på hvilken GRU man har og hvor mye drit man laster den opp med. Men siden du sikkert kommer til å trokke rundt i CV-1 dritet, så vit at den krever en del modding, men det er fult mulig å få den til å sitte bra uten at den sliter på naken. Et triks, strips sammen ryggplaten med side platene slik at den sitter som en helvest, du kommer til å skjønne hva jeg mener når du ser en. Nå det er sagt, det er faen meg helt utrolig at den vesten framdeles er i forsvaret, NFM skulle hatt juling for å designe noe så dårlig. Lenke til kommentar
Gene Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Hvis det er så ødeleggende burde man kanskje være litt forsiktig med å ikke gjøre dette for mye da. Jeg har ikke lyst til å gå inn med ødelagt nakke. Er det forresten noen som vet hvor mye GRU og våpen veier i tillegg pakningen? Du ødelegger vel ikke nakken, men den blir stiv og knutete som faen i starten. Den blir litt bedre etterhvert, men det er ikke akkurat supert. Hvor mye det veier varierer ganske mye ut ifra hva du pakker med deg. La oss nå si du er klar til strid med stridssekk, så veier den kanskje rundt 10kg for en infanterist, våpen veier 4,5-5kg (kommer litt ann på hva den er moddet med og om du har ammo. Med granatuskytninsrør veier den 6,2 ca.), GRUen tipper jeg at ligger rundt 2-4kg og hjelmen veier vel et par kg. Lenke til kommentar
espinos Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Jeg skulle inn i panser selv, men fikk flyttet til 2.bat for en uke siden. Ville helst inn så fort som mulig Fordi du rett og slett ikke orket å vente lenger, eller fordi du ikke vil miste ett år med tanke på januarinrykket? Det kribler allerede litt i kroppen min, men er jo så alt for lenge til jeg skal inn, men jeg valgte heller å vente til januar. Mye pga stormesk, men også fordi Skjold ikke akkurat er verdens navle :!: Var klar for stormesk jeg også, men så snakket jeg tilfeldigvis med en fyr som jobbet i vernepliktsverket og sa jeg synest det var dumt å dra inn i januar, fordi jeg så sånn frem til tjenesten! hadde lyst på 2. bat med tanke sommerinnrykk. Dessuten hadde jeg hørt de skulle ha intops januar 2010, et tog jeg gjerne vil være på, og at min beste venn skal inn i samme bataljon. Derfor flyttet jeg meg over Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 på CV-1 burde man ha beltet utenfor vesten, altså mellom lommene og vesten. orginalt sitter den på innsiden av vesten, men den både ser og føles sykt mye bedre ut når man har beltet mellom vesten og lommene. da sitter også lommene MYE bedre. samtidig er det mye bedre å feste utstyr på beltet når det er slikt, noe man kan slite med når beltet er på innsiden(f.eks jeg hadde kniven mellom magasin-lomma og vannflaska, godt gjemt og lett tilgjengelig) det er ikke så lett å få det til, beltet er litt tykt for å passe bak lomma, men det går. VELDIG mye bedre, man merker ikke vekten like bra på skuldrene hvis man har det slik. ikke presser det noe på nakken heller. etter å ha brukt vesten minst 8 timer om dagen, gjerne godt over ett døgn sammenhengende har jeg ingenting negativt å si om den. tror forresten jeg kom opp i 10kg på bare vesten KTS(Klar Til Strid) før øvelser. 4 liter vann, 4 fulle magasiner, gassmaske, full lårlomme(hals, balaklava, mat, cammokrem, hørselsværn +++), og litt ekstra saker plassert rundt om kring som briller Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2008 Dessuten hadde jeg hørt de skulle ha intops januar 2010, et tog jeg gjerne vil være på, og at min beste venn skal inn i samme bataljon. Derfor flyttet jeg meg over Hehe.. ta det med en liten klype salt:) Ikke menigen og være alt for gledesdreper, men slik forsvaret er nå så ville ikke jeg vært sikker på å få dratt ut før jeg faktisk sitter på flyet til Afghanistan. Man har jo hørt historier om folk som plutselig midt i treningsperioden har fått beskjed om at de alikavell ikke får dra ut. Men hvis dere deployerer i januar 2010, så er det vel forhåpentligvis pbn sin tur i august 2010, og det er noe jeg ser frem til! Lenke til kommentar
espinos Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Dessuten hadde jeg hørt de skulle ha intops januar 2010, et tog jeg gjerne vil være på, og at min beste venn skal inn i samme bataljon. Derfor flyttet jeg meg over Hehe.. ta det med en liten klype salt:) Ikke menigen og være alt for gledesdreper, men slik forsvaret er nå så ville ikke jeg vært sikker på å få dratt ut før jeg faktisk sitter på flyet til Afghanistan. Man har jo hørt historier om folk som plutselig midt i treningsperioden har fått beskjed om at de alikavell ikke får dra ut. Men hvis dere deployerer i januar 2010, så er det vel forhåpentligvis pbn sin tur i august 2010, og det er noe jeg ser frem til! Seff tar jeg det med en klype salt, men jeg kommer til å gjøre meg klar for å dra uansett. Er noe jeg er har lyst å oppleve. Har tenkt å prøve meg på spesialjeger en gang i tiden også. Så blir jeg operativ der, får jeg nok intops uansett Drømmene er mange Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2008 Ja, men greit å ha intopserfaring før man begynner på noe slikt som spesialjeger. Er jo greit og komme seg ut i en kontigent for å virkelig finne ut om dette er noe man vil dedikere livet sitt til. For min del så tenker jeg mer på tmbn. Lenke til kommentar
espinos Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Jeg tenker om jeg skal bli i forsvaret en stund, ønsker jeg blodig alvor og pes hele tiden. Er en aktiv toppidrettsutøver på høyt nivå, liker utfordringer og søker fart og spenning der det lar seg gjøres. Har i mitt senere liv tenkt å bli Politi, som resten av familien. Men ønsker å oppleve mye og hente erfaringer fra flere felt, før jeg starter på min endelige utdannelse. Derfor har jeg funnet ut at et opptak på spesialjeger er noe jeg bør prøve en gang. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Er på FOS på Kjevik. Har hatet og spist gjørme i 6 døgn på Evjemoen. Synes synd på Sjø som hadde 9 dager i felt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå