Gå til innhold

Ødelagt kamera - objektiv vil ikke gå inn

Anbefalte innlegg

Hadde et lite uhell med mitt "festkamera", et eller annet Casio S...tynt, kjekt og lite. Uansett mistet jeg det i bakken, selvfølgelig med objektivet ute, og objektivet ble skjevt. Nå vil det ikke gå inn i kameraet igjen. Er jo ingen vits i å levere det på service tenker jeg, koster nok ganske mye mer enn det smaker. Dette har vel skjedd mange før meg og lurer på om noen har klart å fikse det selv? Og da eventuelt hvordan??? :hmm:

Egentlig var det min mammas kamera og har litt dårlig samvittighet ovenfor henne. Enten må jeg klare å fikse det selv eller kjøpe et nytt og si at jeg fikk nytt pga av en eller annen dum feil...driver og ødelegger ting litt ofte nå for tiden, så orker ikke si at jeg har klart å ødelegge hennes kamera også :cry:

Håper noen kan hjelpe meg litt her :w00t: Kan eventuelt legge ut bilder av skanden i morgen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om du klarer å få objektivet til å gå inn i kameraet igjen, vil du neppe klare å fjerne alle skjevhetene mellom objektivet og filmplanet (sensorbrikken). Dette vil redusere bildekvaliteten dramatisk.

Dui har forøvrigt rett i at reparasjon ikke vil være økonomisk forsvarligt. Se heller på bruktmarkedet for tilsvarende/samme kamera. I og med at du ikke nevnet hvilken modell det gjelder er det vanskelig å anslå hvor mye et nytt eller brukt kamera koster idag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...