DrErling Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Scenario: * stasjonær pc med windows xp som bruker diverse programmer og har lagret massevis av viktige filer. * ny, ikke konfigurert laptop med windows xp eller vista. * vanlig ADSL basert ISP og trådløst aksesspunkt. Hva er mulighetene brukeren har for å hele tiden (i alle fall hver gang laptopen er "hjemme") ha synkronisert disse to maskinene? Da tenker jeg "alt", fra programmer, filer, bokmerker, desktop + + +. MÅ vedkommende gå for en server-type maskin i hjemmet som kan logges på av stasjonær og laptop, kanskje også fra andre nettverk via en eller annen form for VPN? Hva evt vil prisen ligge på for å få et fullt fungerende oppsett med evt server? Finnes det online-løsninger for denne typen oppsett? (Altså, server online, av en eller annen tilbyder) DrE Lenke til kommentar
IP Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Hvis du kan tenke deg å gå for en kommersiell løsning kan Groove Folder Sync være et alternativ: http://office.microsoft.com/en-us/groove/FX100487641033.aspx Jeg bruker dette programmet til å synkronisere en mappe mellom min hjemme- og jobb-pc kontinuerlig så lenge begge er på nett. Det er en del av Office 2007 Enterprise, men det ser ut til at det kan kjøpes løst. En trial-versjon er tilgjengelig. IP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå