Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Beroligende Uten Resept!

Gjest Guest_Usikker_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Usikker_*

Hei.

Tenker jeg får forklare situasjonen kort, for at dere skal forstå. Jeg er en meget sjalu person, og samboeren min er nå på ferie med noen venner. Dette skaper ekstreme problemer for meg, jeg gråter sammenhengende, er urolig, redd og vil egentlig bare grava meg ned.

Finnes det noen Naturmidler, andre midler, piller, hva som helst. Det bør ikke være store saker, men noe som kan få meg til å roe meg ned? Alkohol er selvsagt utelukket. Jeg trenger ikke noen heftige midler, bare noe som kunne roet meg litt.

Finnes dette å få tak i, uten resept? Bare noe som kan gi meg litt ro i kroppen.

Mvh. Bekymret Sjel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmmm...litt usikker på om det finnes noe som kan hjelpe når du har det slik altså? Tror vel kanskje du er nødt til å forsøke å stole på samboeren din jeg. Du kan jo prøve å gå på helsekost og kjøpe en type "god natt te" som skal virke beroligende.. men som sagt.. har mine tvil...

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Usikker_*

Ok, trist å høre at det ikke finnes. Jeg tenker dog ikke nødvendigvis på piller. Bare hva som helst, om gamle koner i kina har tygger på en kvist for å få roen f.eks. Jeg er mer eller mindre ganske desperat.

Er ikke på jakt etter piller. Bare ute etter noe som kan hjelpe meg å roe meg litt ned. Har hørt at melk og honning hjelper, har prøvd dette, og må si at det kan få meg til å sove 'raskere'. Det er i denne gata jeg leter etter "midler".

Trist om ikke dette finnes. Jeg kunne trengt noe for å roe meg litt ned.

Dette er første gang jeg har hatt det slik også, jeg er ikke slik til vanlig. Men denne ferien ble rett og slett for mye for meg. : |

Lenke til kommentar

Det du kan gjøre er jo å tenke over hvorfor du er så urolig.

Hva er det som gjør at du "gråter sammenhengende, er urolig, redd og vil egentlig bare grave deg ned" fordi samboeren din er i syden? Dette virker jo ikke som en naturlig reaksjon. Ville det ikke være bedre å bare finne på noe gøy mens du er alene? Det hadde hvertfall jeg gjort.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Usikker_*

Jeg er dødsredd for at "noe skal skje". At jeg blir dumpa. Jeg har snakket med samboeren min om dette også. "Ikke vær redd. Jeg elsker deg, jo." er svaret jeg får. Og jeg tror virkelig at det er ærlige følelser.

Allikevel sitter jeg igjen gråtende og urolig. Det er opptil punktet hvor jeg har lagt meg i senga og bare bitt i puta, for å unngå selvskading.

Er det noen som har erfaring med: http://www.matoghelse.no/index.php?id=5071...t=48813&gb= ?

Lenke til kommentar

Johannesurt/Pericum har en veldig mild virkning. Har selv brukt både apotekprodukter av dette og te fra planter jeg har plukket selv. Det er ikke noe som hjelper mot ting som du sliter med her, dette tror jeg du må ha reseptbelagte medisiner for. Johannesurt er fint hvis du er litt smådeppa og stresset, og det gir en viss ro i disse tilfellene, men egentlig ikke stort mer enn en vanlig kopp med te ville ha gitt.

Så anbefaller at du enten snakker med fastlegen og hører om du kan få en begrenset resept på noe beroligende (hvis du opplever situasjonen som helt uutholdelig), eller at du f.eks. kontakter en venn for å snakke med, istedenfor å bare sitte alene og være trist.

Du kan jo også prøve å finne noe å gjøre på da, for å holde tankene opptatt. F.eks. lese en bok eller se en god film e.l.

Endret av Bellicus
Lenke til kommentar
Gjest Guest_Usikker_*

Setter pris på gode svar. Tror jeg vil prøve johannesurt. Dette er en følelse jeg aldri har vært borte i før. Skjønner ikke hvorfor jeg føler det sånn. Jeg stoler jo på min samboer. Alle andre derimot... :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...