Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kommer meg ikke på nett med min bærbare data

Anbefalte innlegg

Jeg kommer meg på nett med den stasjonære datan min, Så prøver jeg og ta internett kabelen fra den og koble den til den bærbare datan. Da skjer det ingen ting;S Kobler seg ikke til internett eller noe, 1 av de 3 lysene på routern lyser ikke. DHCP er er aktivert på laptopen, Tror karnsje jeg må gjøre noe i routern er ikke helt sikker hva. Rutern heter: Speedtouch 510. Nettverkortet er aktivert osv..

Noen som vet hvordan jeg fikser det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du være litt mer "specific"?

Hvilke lamper er det som lyser/ikke lyser, og er det noe forskjell på hvilke som lyser når du kobler til den bærbare i forhold til den stasjonære?

Hvilken ISP har du? Bruker du PPPoE på den stasjonære PCen? PPPoE er en oppkobling som krever brukernavn/passord (kan minne litt om god gammel ISDN/modem-tilkobling). Tilkoblingen finner du så fall i nettverksegenskapene på den stasjonære.

Lenke til kommentar

Nja, Det er liksom en lampe med 1 ledning så går det andre ledninger ut av den;S Litt vanskelig og forklare.

Er nokk PPPoE eller hva du kalte det. Fordi det er sånn login greier. Noe som *****@online.no tror jeg. Kan jeg fjerne det eller logge på med bærbare?

Endret av Kerma
Lenke til kommentar

Du må opprette en PPPoE oppkobling med brukernavn ****@online.no og tilhørende passord. Eksakt hvordan du gjør det avhenger litt av hvilket OS du har. Antar at du har XP eller Vista. Du må i alle tilfelle gå inn på nettverksinnstillingene i kontrollpanelet og så legge til en tilkobling. Det er litt forskjellig navn på ting og tang i XP og Vista, så hvis du ikke finner ut av det selv kan det være kjekt å vite hva du har før jeg går nærmere inn på det.

Hvis du vil slippe å bruke passord på PCen skal det være mulig å konfigurere boksen fra Telenor til å fungere som router i stedet for modem (slik den antakelig er nå). Jeg kan ikke garantere at dette er mulig med alle typer "bokser" fra Telenor, men det skal finnes en beskrivelse av fremgangsmåte på supportsidene til online.no. Alternativt kan du kjøpe deg en bredbåndsrouter og konfigurere denne til å bruke PPPoE mot Telenor-burken og så kan du koble PCene til routeren med kabel eller via trådløst nett om du vil.

Endret av Pengu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...