lpaul Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Jeg har laget en HTML editor og dataene lagres i mysql database som longblob... går det ann å søke i dette eller er det bare mulig hvis jeg lagrer dataene i tekst...?? og hva blir evt. søkefunksjonen....? Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 SELECT * FROM tabell WHERE felt LIKE '%søkestreng%'; % er wildcard.... Lenke til kommentar
lpaul Skrevet 13. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2003 SELECT * FROM tabell WHERE felt LIKE '%søkestreng%'; % er wildcard.... selv om det lagres i blob... i binær? Lenke til kommentar
christt Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Lagre det som TEXT istedet så kan du bruke fulltekstsøk... Det er gode greier skjønner du, men fulltekst støtter ikke større felt enn TEXT (max 65000 tegn). Lenke til kommentar
Plazma Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Husk at fulltext har en nedre begrensning også da. Dersom søkeresultatet tilsvarer 50% av hele feltet, får man ingen resultat. Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Husk at fulltext har en nedre begrensning også da. Dersom søkeresultatet tilsvarer 50% av hele feltet, får man ingen resultat. Hæ? Det var det ingen som hadde fortalt meg, selv om dette forklarer en del av mine problemer Lenke til kommentar
lpaul Skrevet 15. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2003 Lagre det som TEXT istedet så kan du bruke fulltekstsøk...Det er gode greier skjønner du, men fulltekst støtter ikke større felt enn TEXT (max 65000 tegn). Det er forsåvidt greit nok.. men jeg har laget en WYSIWYG HTML Editor som sender alt innhold i viduet til mysqldatabasen.... hvis du har på longblob lagrer den jo alt av bilder/test/tegn i en binær fil... men denne går det da altså ikke å søke i, eller? Lenke til kommentar
christt Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Skjønner ikke hvorfor du skal bruke BLOB? Bildene ligger jo uansett ikke i HTML'n... Som sagt ville brukt TEXT, HTML er jo tekst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå