Gå til innhold

CliffyB kaller Metal Gear "passiv underholdning"

Anbefalte innlegg

OMG! En person sa noe om et spill! ZOMG! It has to be true! And it has to be discussed! OMGLOL!

Her sier jeg noe dere kan starte ny tråd om (og diskutere heftig i kor):

- Kojima sa han ikke liker racingspill! ROFMG! DISCUSS!!

Seriøst, er det ikke bedre ting å gjøre enn å sitte og runge på hva folk sier?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liker både Gears of war og Metal gear.

Liker Gears bedre da det er mer slik jeg liker mine spill, ilag med en venn, spiller det om og om igjen.

Metal gear er et type spill jeg spiller rundt en gang, for så å bare legge det bort, jeg liker det, men er ikke mye replay value for en person som meg. Det at det er "passiv underholdning" med tusenvis av cutscenes hjelper ikke mye, siden man allerede ikke får noe variasjon i det som skjer, kan hende at man orker å spille det igjen om 1-2 år. For å si det enkelt, det blir mer som en film

Er ganske enig i det CliffyB sier, passiv underholdning er UT.

Lenke til kommentar

Dette sier lead designer på GeoW2? Vel, hva annet forventer vi? Kojima på sin side vil vel ikke lage et "bola gutter med grov raspestemme som pumper rævva til aliens fulle av bly"-spill, eller "en tilfeldig amerikansk WW2-soldat som pumper rævva til nazister fulle av bly"-spill...

Lenke til kommentar
Som KongRudi sa over her, så faller argumentet om "passive entertainment" bort når man kan skippe den passive delen, og fremdeles har mange timer med aktiv spilling igjen.
Men då vil ein jo miste tråden heilt.

Ikke hvis man benytter seg av Web 2.0, i.e. skyter deg ferdig i spillet først, og deretter går på internett for å lese hvorfor du gjorde dette.

Altså hook up with this web2.0 thing, hvis man skal ta Cliff'ern bokstavlig. :p

Lenke til kommentar

mange fanboys her ja. hva så om MGS4 er ganske passivt. Det er jo bare en smakssak om hvor mye dialog/historie man liker i et spill. Gears er ganske anneledes enn MGS og når en av de som lager gears spiller MGS skal det litt til ettersom det mest sannsynlig ikke er hans type spill og det samme gjelder omvendt. (ikke at man ikke kan likke begge seff)

Lenke til kommentar

Det blir helt feil å ta kritikk fra en som lager Gears of War mot Metal Gear Solid.

MGS4 er snikespill, og det å snike er passivt i sammenligning med 90% av andre skytespill som er aktive skytespill. Du kan også argumentere for at spill som CSS og Ghost Recon er "taktiske", men det ender uansett i at du må skyte andre til slutt. Det gjør ikke MGS.

Det at du i det hele tatt får høyere poengsum hvis du ikke dreper en sjel i MGS4 sier det meste.

Spennende er det at selv om MGS4 er et lineært spill med en historie du må igjennom, så er det kanskje det mest demokratiske spillet av alle andre skytespill.

Grunnen til det er at du ikke bare kan snike deg igjennom et terreng i mange forskjellige, valgfrie veier. Men du kan velge og droppe sniking totalt. Du kan reise deg opp og spille det som et hvilket som helst vanlig skytespill, og pløye ned alle som er i veien. Dermed bestemmer spilleren i mye større grad hvordan han vil at spillopplevelsen skal være.

Lenke til kommentar

Fra Something Awful:

"When Blizzard unveiled Diablo III earlier this week, it didn't come as much of a surprise to anyone. Well, there was one guy who thought Starcraft 3 was being developed alongside Starcraft 2 with a projected release date of one week prior to the release of the game it was following, but no one has taken Cliffy B. seriously since he predicted that Mario would never appear in another video game after Super Mario Sunshine."

:D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

vet dere hva passiv underholding er?

en film er passiv..

han mener jo ikke selve spillet MGS, men cut-scenes er passiv.

vi vet også at Epic ikke er noen fan av cut-scenes.

han mener jo ikke at 100% av MGS4 er passiv, men en stor del av det.

pågrund av store mengder cut-scenes.

jeg er enig med han, men han sier ikke at MGS4 er et dårlig spill av den grunn...

folkens, passiv underholdning er ikke dårlig underholdning.

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Flott at du tolker hva CliffyB egentlig mener for oss...

Venter i spenning på at du skal tolke setningen "Passive entertainment is on its way out" også.

Hva f... er "passive entertainment" egentlig...

Her er en oppgave:

"Passive entertainment" i form av MGS4 tilsvarer "1" på en skala fra en til ti, der "10" tilsvarer "active entertainment" i form av en paintballturnering i skogen.

Plasser spillet "Gears of War" på denne skalaen.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

hva er det du snakker om?

les det jeg skrev engang til. legg til god vilja så skjønner sikkert du også hva mr.cliff mener

Lenke til kommentar
OMG! En person sa noe om et spill! ZOMG! It has to be true! And it has to be discussed! OMGLOL!

Her sier jeg noe dere kan starte ny tråd om (og diskutere heftig i kor):

- Kojima sa han ikke liker racingspill! ROFMG! DISCUSS!!

Seriøst, er det ikke bedre ting å gjøre enn å sitte og runge på hva folk sier?

Det er jo alltid like bra med folk som går inn i en tråd, og spør om folk ikke har noe bedre å gjøre enn å diskutere det tråden handler om, man skulle jo kanskje tro det var enda mindre meningsfylt å gå inn i tråder med et tema man ikke liker, og bare skrive et innlegg om at folk burde finne på noe bedre.

AtW

Lenke til kommentar

Moral og preken-politiet slår til igjen?

Jeg sier jo min mening om saken, og det er at det ikke er noen særlig sak å diskutere.

Hva Cliffy mener er jo ingen fasit. Det ligner jo ikke på noen fasit engang, det er jo bare noe han mener.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...