onkelA Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 hei, har gått 2år teknisk fagskole og har søkt 2årig ingeniørstudium spesielt for folk fra fagskolen. Dette var planen helt siden jeg startet på fagskolen. Men idag fikk jeg brev at studiet er avlyst pga. for få kvalifiserte søkere. Har de virkelig lov til dette? Vi er 3 stykker nå som ikke har snøring på hva vi skal finne på til høsten. Og har lite lyst til å vente til neste år og HÅPE at vi kommer inn. Sliter litt nå pga. jeg ikke har søkt noe annet. Hadde jeg vist om dette så skulle jeg ha gått høyskolen fra starten av. For jeg har ikke studiekompetanse og skal jeg gå ingeniøren nå blir det 4år istedet for 2. Føler nesten at de 2årene er "bortkastet". Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 At du ikke har søkt på noe annet studium er helt og holdent din egen feil. At du ikke har studiekompetanse er vel også helt og holdent din egen feil. Tja, jeg vet ikke helt hva vi skal si jeg, annet enn at dette er din egen feil. Dårlig planlegging. Kjipt at det var få søkere på studiet ditt, men dette må vel være noe du var klar over på forhånd også? At du tok sjansen er jo din feil. Man kan gamble og vinne, men noen ganger taper man. Tør jeg spørre hvilket studium dette er forresten? Lenke til kommentar
onkelA Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Jo er enig i at det var dumt å satse alt på et kort. Hjalp ikke at vi ringte skolen før søknadsfristen og dem nesten garanterte oss å komme inn. Har låst meg fast på bli maskiningeniør. Og drømmen var å kombinere det med teknisk fagskole... som i utgangspunktet skulle bli like mange år til sammen, om jeg bare gikk rett på forkurs. hadde søkt maskiningeniør på hist... Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Ja er lov. Studier utvikles og endres hele tiden. Nye kommer til og eldre studier forsvinner. Med deg er det kun snakk om budsjett, er for dyrt å ha 3 studenter på ett helt studie. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-120696 Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) Du kan vel sjekke om det blir ledig her?(Her er det 2-årig maskin-ingeniør utdanning.)http://www.hibu.no/studietilbud/ingeniorut...skoleteknikere/ Om du er interessert i mekatronikk ligner jo dette også på det du vil ha? http://www.uia.no/studier/mekatronikk_2aars I tillegg er det jo Y-vei linjer for folk med fagbrev, altså de kan bli ingeniør på tre år. 2-årig teknisk fagskole er vel høyere enn fagbrev? PS: Lykke til, er veldig synd når dette skjer nå rett før sommeren. Synes by the way ikke at dette er din feil, dette er ikke noe man kan spå. Endret 26. juni 2008 av Slettet-120696 Lenke til kommentar
Kenny McCormick Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 man kan nok ikke spå det, men man bør nok tenke over at det KAN skje men lykke til ihvertfall, det ordner seg nok for deg skal du se Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå