Gå til innhold

BK: Øyet på veggen

SSSø

Anbefalte innlegg

Var egentlig på vei til flyplassen for å hente damen, men siden jeg kom litt tidlig og tilfeldigvis hadde kameraet med så ble jeg gående litt rundt og ta bilder. Ble ikke så mye fint, men dette er jeg ikke så alt for langt i fra førnøyd med.

Bildet er tatt i RAW (tenkte jeg skulle prøve det...første gang) og har vært en kjapp tur innom Gimp hvor kontrast og skarphet har blitt fikset litt på.

Vil bare nevne at jeg er helt nybegynner.

Takker for svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå snakker vi her. Dette er ganske bra. Det nærmer seg sengetid for meg, så jeg har ikke tid til å være så nøye. Skulle ønske jeg hadde tid, for bildet er verdt at jeg bruker litt tid på det. Det får jeg gjøre senere. Nå vil jeg bare gi beskjed om at jeg synes dette er en fin variant av det industrielle. En liten tunge i kinnet, vil jeg kalle det. Bra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg blir "satt ut" av det vertikale skillet bildet inneholder. Det gjør at jeg ikke klarer å se på det som et motiv, men to forskjellige i samme bilde. Det virker stressende på meg, mangler et sted som øyet hviler.

Lenke til kommentar
Her feiger jeg ut. Jeg greier ikke å si noe fornuftig.

Annet enn at det er et fasinerende bilde.

Liker måten du har brukt flatene, at du ikke har falt for fristelsen til å isolere hovedmotivet.

Det var vel egentlig det jeg tenkte også da jeg så bildet første gang. Forskjellen var at jeg ikke skrev noe som helst.

Lenke til kommentar

Takker for svar.

Dette gikk over all min forventning både med tanke på antall svar og med tanke på alt det positive. At noen syns det kan være vanskelig å gi noe særlig kritikk på kan jeg egentlig skjønne.

Mulig det kanskje mangler et punkt hvor øyet naturlig kan hvile på, i så fall; er det noen som har noen tips til hva det kunne vært/hvordan få det til?

Lenke til kommentar

Et spesielt og annerledes motiv. Det ser ut som to bilder i ett, som noen nevner lenger oppe i tråden.

Jeg blir bare sittende å se på den delen med øyet. De sorte prikkene trekker blikket mitt ut av bildet, så jeg legger ikke merke til den andre delen av bildet (den tomme veggen).

Kanskje dette hadde blitt annerledes om den delen med øyet var på andre siden av den delen med den tomme veggen. Da hadde blikket mitt blitt ledet mot den tomme veggen av de sorte prikkene. Dette blir jo vanskelig å få til i virkeligheten, og kanskje det bare er jeg som blir trukket ut av bildet på den måten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...