dravisher Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Jeg har et Asus P5W DH Deluxe hovedkort, og planlegger å oppgradere skjermkort snart. Planen er enten et GTX 280 eller et HD 4870. Siden det ene PCI-E x16-sporet på hovedkortet mitt brukes til en RAID-kontroller så vil grafikkortet måtte klare seg med PCI-E x8-hastighet. Etter et kjapt søk fant jeg ikke noen tester hvor man sammenligner ytelse ved forskjellige PCI-E hastigheter. Er det noen som vet om slike tester? Vill gjetting basert på det matematiske faktum at 16 > 8 er ikke spesielt interessant bare så det er sagt Takker for hjelp Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Du vil defintivt tape en del med pcie x8 1.1. http://www.tweaktown.com/articles/1472/int...ance/index.html Her taper pcie x8 2.0 mot x16 2.0 - og pcie x8 2.0 har den dobbelte båndbredden i forhold til x8 1.1 Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Men der tester de vel kun crossfire gjør de ikke? Finnes det noen sikker info om hvor mye ekstra båndbredde som kreves av PCI-E-bussen når man kjører crossfire sammenlignet med et enkelt kort? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Denne: http://www.tomshardware.com/reviews/pci-ex...sis,1572-8.html Men det er med litt "eldre" skjermkort, så forskjellen vil bli mye større med nyere toppkort - du ser med en gang at du bør bytte hovedkort. Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Den var ikke særlig oppmuntrende nei . Blir for dyrt dette her, men takk for hjelpen Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Du får selge P5W DH Deluxe kortet ditt - selv om det ikke er siste skrik er det ett kanonkort - et av det beste Asus har laget noensinne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå