Slabbedasken Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Hei Har koblet opp 2 stk Geinward 9800GTX i SLI, men det rare er at det ene kortet står konstant på maks viftehastighet, den blåser ut luft som bare det og er bare lunken (ikke brukt i noen spill ennå) Det andre kortet surrer og går på tillsynelatende vanlig hastighet. Merker når jeg "holder" på viften for å tvinge den ned i hastighet blir pcen`s støy redusert med minst 50% så denne bråker noe veldig. Er det noe jeg har gjort galt eller noen med tips til hvordan denne skal gå ned på "normal" hastighet igjen? Nettopp bygget ny pc og første gang jeg er borti SLI så er litt fersk akkurat der :-/ -slabbedasken- Lenke til kommentar
smy Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 prøv med rivatuner og sett ned Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Ligger kortene helt inntil hverandre eller har de mellomrom? Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Det er mellomrom mellom kortene, men det kortet som blåser mest ligger veldig nærmt strømforsyningen, men ikke noe varmt der, har ganske så god kjøler. En annen ting jeg lurer på, hvordan vet jeg at skjermkortene er koblet sammen og yter mere som 2 kort i SLI? programvare eller noe? Har nettopp installert nyeste driver, men finner liksom ikke noe av/på knapp eller instillinger mht SLI. prøv med rivatuner og sett ned Har du en link til riktig type? Må passe til Vista 64bit :-) Denne kan brukes til å manuellt justere viftehastighet alså? Måler denne også temp? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) Kan ikke du bruke ExperTool til å justere viftene? Husker at jeg kunne det på mitt Gainward 8800GTS. Endret 25. juni 2008 av Morten K Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Kan ikke du bruke ExperTool til å justere viftene? Husker at jeg kunne det på mitt Gainward 8800GTS. Takke for tipset, den hjalp, men merket nå fort at lyden ble bedre, men denne styrte kun det ene skjermkortet merket jeg, det som står op kjører turbo kjører konstant turbo og reagerer ikke på fan control. Har jeg gjort noe feil her? De har fått på sli broen, men kan se ut som om det bare er et kort som går for øyeblikket og det andre kjører turbo :-O Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Kan det være noen innstillinger i Nvidia-kontrollpanelet du har glemt? Eventuelt innstillinger i bios? Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) Gikk nettopp gjennom alle menyer i bios, fant ingenting som lignet på SLI enable/disable (har EVGA 780i SLI Fant ingenting på Nvidia Control panel heller :-S Endret 25. juni 2008 av Slabbedasken Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Enn i enhetsbehandling...står begge skjermkort der? Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Enn i enhetsbehandling...står begge skjermkort der? gikk inn på enhetsbehandling og trykket på skjermadaptere dukket da opp 1 stk 9800gtx kort.... Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Enn i enhetsbehandling...står begge skjermkort der? gikk inn på enhetsbehandling og trykket på skjermadaptere dukket da opp 1 stk 9800gtx kort.... Jeg har aldri kjørt SLI selv,men regner da med at det skal stå 2 kort i enhetsbehandling. Sikkert noen her som kjører SLI og kan svare på det. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Skal prøveå avinstallere alle nvidia driverene, kjøre DriverCleaner, så sette i et kort, installere drivere og allt, så sette i kort nummer 2, skal da dukke opp spørsmål om jeg vil koble i SLI og dette skulel visst fungere hos en annen som hadde lignende problem. tester dette først og ser hva osm skjer ;-) Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Les nederst på denne siden. Fikk du den popupen når du startet maskinen med 2 skjermkort? Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Det kom en pop up i starten ja, men den egne SLI kolonnen forsvant i ettertid vekk fra kontrolpanelet. Tok nå og reinstallerte driveren med 1 kort, satt etterpå i et til og vips der dukket den SLI kontrollen opp igjen, da funket det og jeg er lykkelig :-D kankje jeg endelig kan slippe og ligge på kne og skru på maskinen og teste den fullt ut nå :-D Takker for alle tips jeg har fått, lærer noe nytt hver dag :-D Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Kan ikke du bruke ExperTool til å justere viftene? Husker at jeg kunne det på mitt Gainward 8800GTS. Nå fungerer experttool`s viftestyring bare på det ene kortet (motsatt av når SLi ikke fungerte) skal det normalt styre 2 stk og eventuellt få opp 2 gradestokker 1 på hvert kort? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå