KeYhOle Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Jeg har Linux Mint og ser etter en norsk tv-guide til desktopen. Jeg har forsøkt OnTv og Freeguide, men ingen ser ut til å finne de norske kanalene. De bruker xmltv til å finne kanalene med. Finnes det noe annet som er mer up to date? Lenke til kommentar
KeYhOle Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 Ettersom jeg bare har brukt Linux i ei uke så tror jeg at jeg sliter litt med det enda gitt, men du må gjerne lage en for meg:P Lenke til kommentar
Ozwald Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Det er allerede en tråd med guide til oppsett her. Anyway, om det er den du har fulgt/følger så er den litt gammel og grabberen som blir brukt der er ikke lenger oppdatert. Nå må du bruke gfeed. For å bruke den er det bare å skifte ut alle "tv_grab_no" i guiden, med "tv_grab_no_gfeed". Lenke til kommentar
KeYhOle Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 Takk for svar. Nå virka det meste ivertfall, men tror det må være feil på enkelte av kanalene. Får ikke info om tvnorge og discovery f.eks. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 hmm Der forsvant discovery også. Trur jeg skal fikse en liten feed til mæ sjøl. Litt annet system, har en liten idè Bruker OnTV Lenke til kommentar
Smif Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Noen som vet hvordan man får inn discovery da? Bruker ontv/xmltv, er veldig fornøyd, men disc. er jo en meget viktig kanal Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Går ikke Men holder på å gjøre noen avtaler (forhåpentligvis) slik at jeg får en enkel og stabil feed. Skal gi videre info når jeg vet noe mer Lenke til kommentar
Smif Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Flott! Men siden jeg lurer: går ikke? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 (endret) Nei De som leverer kilden til ChristianW (skaperen og vedlikeholder av xmltv, den norske grabben) har endra koden. discovery har forsvunnet i løpet av de siste ukene, mens tv norge og national geografic har vært nede i flere måneder. Endret 10. juli 2008 av AlecTBM Lenke til kommentar
KeYhOle Skrevet 18. august 2008 Forfatter Del Skrevet 18. august 2008 Skjedd noe mer med discovery? Hadde ikke vært dumt med tvnorge heller:P Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Ingen endringer Og får heller ikke svar når jeg leter etter kilder Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Om man har litt kunnskap om programmering eller scripting er det jo ikke noe som helst i veien for at man lager en egen grabber. Jeg gjorde dette selv og det tok meg bare et par timer. Fordelen er at dersom det gjøres endringer i kilden kan jeg selv fikse problemet i løpet av minutter, samtidig som jeg bare trenger å grabbe de kanalene jeg selv har behov for. Lenke til kommentar
KeYhOle Skrevet 19. august 2008 Forfatter Del Skrevet 19. august 2008 Cyclo: hva med å lage en guide? Eller kan din grabber brukes av andre? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Desverre. Saken er den at en større open source ripper (som jeg brukte selv) hentet data fra siden jeg henter data fra. Siden gjorde endringer slik at ripperen ikke lenger fungerte og ba utviklerene om å ikke rippe fra deres side mer. Samtidig sa de at de ikke kom til å bry seg dersom enkeltpersoner lagde egne rippere, men de ønsket ikke en større utbredt ripper hentet data fra siden deres. Det respekterer jeg, og dermed kommer min ripper aldri til å kjøre fra noen annen ip-adresse enn min egen. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Hva slags side er dette? Og sånn for å si det, har lagt fra meg ideen om å lage en grabber Lenke til kommentar
comicz Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 ...er vel ikke så vanskelig å skrive en liten grabber, jeg kunne tenke meg å lage meg en i alle fall. Dersom trafikk er problemet ved å hente TV-guider går det jo an å sette opp en egen feed som henter med jevne mellomrom, og deretter la 'folk og fe' hente fra denne - om noen har server og båndbredde til en slik tjeneste hadde jo dette blitt en stabil løsning :--) ...man kan jo gjerne sette opp flere mirrors også, så får man fordelt bruk mellom flere, og båndbreddebruken/kravet blir mindre pr mirror. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Går vell heller mer på dette med reklame inntekter Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Nja. Det er demosiden til et firma som selger tv-feeds til innholdsleverandører. Er nok derfor de ikke vil ha en haug med grabbere tenker jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå