sir-alex Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Jeg har et lite problem, som er meget irriterende. Har nettopp innstallert microsoft office 2003, men har litt probemer med word. Når jeg skal skrive så kommer det opp nynorsk ordretting, men jeg ønsker å ha bokmål! Når jeg velger bokmål som gjeldende språk (I erktøy, og avgi språk) så blir det nynorsk når vinduet lukker seg! Hva må jeg gjøre? Stor takk til hjelp. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Har du husket å velge Bokmål og deretter klikket knappen Standard... i dialogboksen Verktøy -> Språk -> Angi språk? Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Ja, har gjort det. Men blir nynorsk allikevel. ? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Da lagres antakelig ikke innstillingene i malen normal.dot som er utgangspunkt for alle nye dokumenter. Bla deg frem til malen normal.dot (den ligger som standard under C:\Documents and Settings\<brukernavn>\Programdata\Microsoft\Maler). Høyreklikk på den og velg Åpne. Gjør endringene som beskrevet tidligere og lagre og lukk filen. Hvis heller ikke dette fungerer gir du normal.dot et nytt navn (f.eks. old_normal.dot) og starter opp Word på nytt. En ny grunnmal med standard innstillinger vil da bli opprettet. Hvis du har noen egendefinerte verktøylinjer, stiler, autotekster og makroer i din gamle normal.dot kan du kopiere disse til den nye ved å gå til Verktøy -> Maler og tillegg... -> Assistent. Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Hmm..finner ikke det du beskrev. Har Windows vista, er det samme eller? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Beskrivelsen er gjort i XP men jeg mener det er samme i Vista. Mappen filen ligger i er en skjult mappe så du må slå på visning av skjulte filer og mapper. Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Fant det nå, men det står at jeg ikke har tilgang ditt. Og at de ikke er tilgjengelig. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Forsøk å søke etter normal.dot og husk å søke i skjulte filer og mapper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå