Sindrato Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Hei Dette kan vere både et tips og et spørsmål.. Jeg har hørt at om du vil fjerne striper under skiene dine, kan du ta legge bakepapir over og bruke strykejern for å flate det ut. Er dette trygt og noe å statse på? Mvh Sindre:) Lenke til kommentar
Rot Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Du burde heller ta og gå til nermeste sportsbutikk og kjøpe skivoks. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) Eg fekk kjøpt ein voksstav og ei skrape. Fyrte på staven (med fyrstikker), smelta det i ripene og skrapte av etterpå. Staven er som eit lys, men brenn litt seinare enn stearin. No er ikkje eg noko ekspert på området, du får sikkert jobben gjort på ein sportsbutikk mot nokre hundrelapper. Endret 25. juni 2008 av Zeph Lenke til kommentar
southparkman Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Voks fjerner ikke ripene i skiene. Hvis du skal få fjernet dette må du til en sportsbutikk og få slipt dem ned. Går bare hvis ripene ikke er veldig dype. Du bør allikevel vokse det da du vil få mye mindre friksjon med nyvoksede ski og dermed bedre fart. Lenke til kommentar
Rot Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Hvis det er slalom/carving så har ihvertfall(?) jeg god erfaring med en slags voks som man fører på skiene ved hjelp av strykejern (jeg vant en lokal slalomcup i den lokale skibakken med den voksen Lenke til kommentar
southparkman Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Om det er langrenn, slalom, snowboard eller noe annet er heller ubetydelig. Er bare proffene som trenger forskjellig voks. Jeg bruker samme typen på alt og det funker fett. Lenke til kommentar
Sindrato Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 Takk for svar:) jeg gidder ikke å gjøre noe med skiene likevel, meningen var å selge lillebroren min sine gamle ski for litt ekstra penger, men om jeg må betale for å fikse de så kan det bare vere. Voks har jeg forsover på peiling på selv ettersom jeg ser på meg selv som en aktiv ski kjører, eller delvis ettersom jeg må på skole og den slags mindre gøye ting. Lenke til kommentar
southparkman Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Hvis du skal selge de kliner du bare på med voks så det dekker ripene. Ingen som legger merke til det får de er brukt en stund. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå