bergetun Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Jeg lovet for noen mnder siden at jeg skulle gjoere tilgjengelig ett "script" som man legger til squid.conf for aa fjerne reklame paa websider. Jeg har IKKE laget dette scriptet selv, jeg har bare tatt ett GNU project og klartgjort det for norske forhold, dvs at scriptet fjerner reklame paa de fleste norske saa vel som utenlandske websider. Vil bare presisere at jeg overhode ikke proever aa ta noe som helst eare fra dem som laget dette scriptet. Oki , her er hvordan det gjoeres. : 1 . Last ned scriptet fra serveren min http://www.linuxkongen.net/squid_redirect 2. Kopier det inn i samme katalog som du har squid.conf ( sikkert /etc/squid/ 3. Gjoer det kjoerbart : chmod a+x squid_redirect 4. Legg til denne linja i slutten av squid.conf ----> redirect_program /etc/squid/squid_redirect thats it Jeg merka at websidene ble henta ned ca 50-60 ganger raskere ved hjelp av dette scriptet. Det har sikkert noe med at jeg bor i australia og bare har en 0.5 mbit linje, men uansett saa vil du merke en sterk forbedring paa nedlastningen av websider pluss at du slipper all den irriterende reklamen. Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 ahh! TAKK! Jeg kjører Squid-proxy hjemme så dette tar jeg varmt imot! Kjekt med proxy når man har modem... Så jeg får teste ut dette når jeg kommer hjem, men takk på forhånd for opplysningen. Lenke til kommentar
Jattajatta Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Jepp, flotte greier, fikk meldingen din Bergtun; bedre sent enn aldri ;-) Har ikke squid nå for tiden, men skal se om jeg får ordnet noe til helga. Gleder meg :-) Scriptet så veldig bra ut. Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 17. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2003 Har dere faatt det installert ? Hvor mye raskere gaar ting hos dere naa ? Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Tja, kan jo si det vil gå fortere... Hovedproblemet nå er jo at dette bruker perl, og at det krever en litt raskere boks en det proxyen kjører på nå. boksen er en AMD K6-233 Mhz 160Mb ram, skal oppgradere den snart. noe annet er at jeg må fikse litt i scriptet, så replacement url blir en annen, men det er enkelt gjort. Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 19. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2003 Tja, kan jo si det vil gå fortere... Hovedproblemet nå er jo at dette bruker perl, og at det krever en litt raskere boks en det proxyen kjører på nå. boksen er en AMD K6-233 Mhz 160Mb ram, skal oppgradere den snart. noe annet er at jeg må fikse litt i scriptet, så replacement url blir en annen, men det er enkelt gjort. Ja, det var derfor jeg la inn en annen replacment gif, det er bare til aa bytte den til en transperant blank gif fil eller.no gif filen blir bare henta ned en gang saa det har ikke noe aa si hvor den hentes fra.. Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Fikset slik at jeg lagde et bilde på Apache-serveren som kjører på samme maskin, dermed er det bare hvitt der reklamen skal være. Et jævla bra script spør du meg! Takker! Anbefaler flere og sette opp en Proxy-server, spesielt visst du har en treg linje (Modem/ISDN) du sparer veldig mye på det, spesielt visst du også deler nettlinjen med andre, dette er jo forsåvidt greit for folk med ADSL også. Lenke til kommentar
mindwalker Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 mulighet for å gi meg url til scriptet? den gamle funker ikke. Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Er det noen som kan legge ut dette igjen, jeg kunne tenkt meg det... Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 dette er litt smått offtopic, men det er mulig å kjøre proxomitron gjennom wine. proxybasert webfilter som fjerner masse shit fra sider. enkelt å confe. eksempler: uten http://stasj.doomtech.net/proxouten.jpg med http://stasj.doomtech.net/proxomed.jpg Lenke til kommentar
foolish Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Kan noen være så elskverdig at de legger ut scriptet et sted, den url i første post funker ikke. Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Hei dere, dere finner hjemmesiden for scriptet her: http://adzapper.sourceforge.net/ Ganske enkelt genialt enkelt! Har brukt dette scriptet siden Bergetun første gang la ut link for det her. Anbefales på det aller sterkeste! Kjører du transparent proxy i tillegg blir det enda bedre, da alle som bruker lanet ditt også blir kvitt reklamen uten at de trenger å skrive inn proxy instillinger. Lenke til kommentar
foolish Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Dette var stilig, har veldig lyst for den som er lager for å fjerne norsk tull såvel som alt det andre fanteriet. Legge opp en plass snart noen? Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 6. september 2003 Forfatter Del Skrevet 6. september 2003 Her http://linuxkongen.net/files/squid_redirect Scriptet har ikke blitt oppdatert paa en stund men det kan der fikse selv naar dere ser hvordan det gjoeres. Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Hos meg stopper det opp allerede her, og den går ikke videre... Noen med tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå