Gå til innhold

Behandling av striper under ski

Anbefalte innlegg

Hei

Dette kan vere både et tips og et spørsmål.. Jeg har hørt at om du vil fjerne striper under skiene dine, kan du ta legge bakepapir over og bruke strykejern for å flate det ut. Er dette trygt og noe å statse på?

Mvh Sindre:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du mener fjerning av riper under skiene, så tror jeg du er helt ute og kjøre.

Hvor har du egentlig fått det tipset ifra? :p

Det eneste du vil oppnå ved å gjøre som du sier, er at du svir skisålen. Dermed blir strukturen i skiene borte, og glien blir elendig. Hold deg derfor langt borte fra papir og strykejern.

En annen måte å fjerne riper på derimot, er å dra til den lokale sportsbutikken og be de slipe skiene. Det kan fort koste en del, men har du mange riper i skiene er det verdt det.

Eventuelt kan du gjøre det selv, men du vil ikke klare å få til et like bra resultat som sportsbutikkene klarer, siden de bruker avanserte slipemaskiner. (Ofte diamantsliping)

Men en måte du kan bruke er å kjøpe ei stålsikling (stålskrape,) og et rillejern. ( Som for eksempel dette )

Håper du skjønte hva jeg mente, ble litt krunglete! :)

Send gjerne en pm hvis det er noe du lurer på. Er ikke så ofte jeg er inne på forumet!

EDIT: Tror linken var død. se her i stedet. http://www.oslosportslager.no/product/2778..._Rillejern.html

Endret av Laffebaffen
Lenke til kommentar

Neida, det var flott det der!:) Jeg tenkte kanskje det kunne skje noe dumt om jeg prøvde, så jeg sjekket opp her på forumet. Jeg har bare tenkt å selge noen ski og tenkte det ville vere greit å ha stripefrie ski for å kanskje få solgt lettere, så takk for svar;)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...