ramvi Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Jeg startet Ubuntu Eee i desember.Ubuntu Eee er en versjon av Ubuntu som er tilpasset Asus Eee sin lille skjerm og prøver å gi brukeren den beste opplevelsen ved å ikke bare bruke fri, men all gratis programvare (f.eks. Skype istedenfor Ekiga). Ubuntu Eee er lastet ned av 9 000 personer rundt omkring i verden på 16 dager. Oppslutningen er ikke så stor i Norge, men det kan jo henge sammen med at Asus Eee ikke er sluppet i Norge enda (se vedlegg). I et desperat forsøk på å få enda mer i donasjoner har jeg klekket ut en smart plan:å selge SD-minnekort med Ubuntu Eee logo og Ubuntu Eee 8.04 ferdig installert. Så kan du kjøre Ubuntu Eee rett fra minnekortet og enten ta vare på Xanderos eller få alle de få GBene til fritt bruk og ikke bruke dem på et OS.Prisen blir produksjon, frakt osv * 2. Så halvparten dekker utgiftene og den andre halvparten er en donasjon. Pris totalt blir vel rundt 250 kr.Men ettersom jeg skal kjøpe mange kort tenkte jeg at jeg kunne kjøpe dem fra "selger" / lager istedenfor butikk. Altså kjøpe dem direkte fra der butikker kjøper dem fra for en lavere pris. Hvor kan jeg gjøre dette?Analytics_Ubuntu_Eee_20080525_20080624__GeoMapReport_.pdf Lenke til kommentar
War Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Har du er firma kan du jo kjøpe fra norek? Iallefall priser uten moms osv. Eller lengre bak i systemet, rett fra jordhyttene i kina? Lenke til kommentar
ramvi Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Har du er firma kan du jo kjøpe fra norek? Iallefall priser uten moms osv. Eller lengre bak i systemet, rett fra jordhyttene i kina? Moms kan vi vel trekke fra uansett som frivillig organisasjon? Siste ledd / kjøperen betaler momsen. Fra kina blir det vel mer frakt enn det minnekortene koster? Er det en mellomting mellom vanlig norsk butikk og jordhyttene i kina? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå