bertil911 Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) Hei.. jeg bare lurt på om noen viste hvor bra hardware jeg må ha for og dra en css server. hvor bra prosessor og ram og videre hadde satt stor pris på om dere ville hjelpe meg den skal være public Endret 25. juni 2008 av bertil911 Lenke til kommentar
ElectricPizza Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Du trenger ikke særlig kraftig hardware for å kunne dra en CS:S server. Dette kommer selvsagt også an på hva slags OS du har tenkt å kjøre på serveren. Skal serveren kjøre på egen maskin? Har du tenkt å ta i bruk hardware du har liggende eller skal du kjøpe nytt? Lenke til kommentar
bertil911 Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 Du trenger ikke særlig kraftig hardware for å kunne dra en CS:S server. Dette kommer selvsagt også an på hva slags OS du har tenkt å kjøre på serveren. Skal serveren kjøre på egen maskin? Har du tenkt å ta i bruk hardware du har liggende eller skal du kjøpe nytt? jeg skal ha egen pc til serveren. har fått tak i noen gamle deler Lenke til kommentar
jarlholta Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Du trenger ikke særlig kraftig hardware for å kunne dra en CS:S server. Dette kommer selvsagt også an på hva slags OS du har tenkt å kjøre på serveren. Skal serveren kjøre på egen maskin? Har du tenkt å ta i bruk hardware du har liggende eller skal du kjøpe nytt? jeg skal ha egen pc til serveren. har fått tak i noen gamle deler Det er nokk så små krav til slikt. min annbefaling er noe lignende: HDD: Western Digital Raptor 36,7 GB (LINK TIL PRODUKT) Info: Takler mer belastning en den vanlige 7.2k RPM og holder mere oppetid CPU: Intel P4 631 - 3.0GHz (LINK TIL PRODIKT) Info: Har selv hatt dedikert spillserver, og denne holdt 3, JA, 3 spillserve uten problem! HK: XFX nForce 610i (LINK TIL PRODUKT) Info: Innebygd VGA (skjermkort så trenger ikke kjøpe). Stabilt og billigt RAM: Kingston HyperX DDR2-800 2GB (LINK TIL PRODUKT) Info: Du trenger egentlig ikke mer en 1GB men de er å billige så gå for 2GB, da blir det mindre nedetid og belastning Kabinett: Hva som helst, billigst mulig, og trengs ikke over 300W strømforsyning. Den vil nokk ikke kreve mer en 200W ved "High load"! Totalt ca kr 2400,- det er ikke mye og denne serveren er sterk nokk til og holde 2-3 warservere eller en stk 32 slott public! DEN SAMMENLAGTE PRISLISTEN FINNER DU HER (La in et kabinett som gjøre susen) -------------------------------- Ellers vil jeg annbefale deg og sette serveren opp på en Linux utgave, feks Ubuntu det er så og si like lett som windows men det er gratis og krever stort sett ikke noe maskinvare! Husk og se om du har nokk stor linje før kjøp! Blir dumt om du sitter skuffet og 2400 kr fattigere. Jeg har kodet en kalkulator i PHP og jacascript, der du kan ca sjekke hva som kreves av ut-båndbredde (upload hastighet) Kalkulatoren finner du HER (en betaside jeg en gang i tiden drev med) Lenke til kommentar
jarlholta Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 (endret) Jeg må nevne at CPU for og hoste en SRCDS (Source server) er på minimum 2.2GHz for og holde 26-32 spillere, og om du bare skal hoste 10-12 spillere (warserver) så annbefaler jeg deg ikke og gå under 2000MHz 1GB ram går fint for servere fra 10-20 slotter, skal du ha mer en det gå for 2GB... Du klarer deg og med en stk 7.2k RPM disk (standar) men ikke mindre en dette! en slik disk skal kunne holde EN SERVER om gangen. Skal du ha 2 eller flere spillservere på en og samme maskin gå får 10-15K rpm disk. ----------- Følger du dette så får du ikke noe problem med spillserveren, og den vil gå så og si som smurt om du ikke bare følger minimum-kravene. Vil og nevne at en 10/10mbit linje holder for og hoste 32 slotter eller 2-4 warservere Endret 28. juni 2008 av GuggenJR Lenke til kommentar
ElectricPizza Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Om jeg ikke husker feil, så krever ikke serveren et GUI for å kjøre på Linux, dermed kan du kjøre på selv den mest minimalistiske Linux-distroen så lenge du har internett tilgang. http://www.srcds.com/db/engine.php?subacti...20&archive= Den gamle PCen duger fint den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå