Gå til innhold

Hjelp med å få "Hundeviskeren" vekk Edit: Jeg trekker mye av kritikken.

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Så en episode av hundehviskeren som het "power og the pack" i går. Han brukte mange pitbuller i treningen av andre hunder. Pitbullen er utrolig vakker.

Men fy søren så mange dumme hunde-eiere som er med på programmet. Hysteriske kvinnfolk som begynner å grine når hunden deres skal hilse på en annen hund og slik. Blir kvalm.

Lenke til kommentar

Jeg synest hundeviskeren er et bra program. Det er selvfølgelig endel metoder/situasjoner som jeg ikke er helt fornøyde med. Men som sagt tidligere, dette er hunder "alle" har gitt opp, og som egentlig blir vurdert avlivet(de mest aggressive sakene).

Selv synest jeg at de episodene han bruker flokken sin på er helt herlige. Han har noen fantastiske pitbuller som jeg skulle gitt mye for å få hilst på.

Og serien tar vel forsåvidt mest for seg eierne, det er som regel alltid dem som trenger litt veiledning.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hundeviskeren er flott, men man må ha i bakhodet at det han gjør er å hjelpe hunder som har problemer. Jeg er ikke hundeeier selv, men det er ikke vanskelig å forestille seg at dagens likhetstenkning kan gi seg utslag i ekstreme tilfeller hvor folk innbiller seg at hunder har krav på samme selvstendighet og frihet som mennesker, og at det å oppdra en hund er det samme som å oppdra en unge. Slik er det selvfølgelig ikke, bikkja må finne sin plass nederst i familieflokken uten at den trenger å lide noen nød av den grunn.

Det programmet først og fremst kan lære oss, er at man som eier være sjef uansett hvor mye det strider mot ens idealer, og at det er håp for alle hunder. Jeg tror en eventuell fremtidig hund i mitt eie kan få det litt bedre fordi jeg har sett på dette programmet, og det er vel fint?

Lenke til kommentar

Programmet har ufattelig mange GODE poeng. Mange lager babyer av hundene sine, og den fjottete oppførselen til eierne ødelegger oppførselen til hunder.

Hundehviskeren sier at man skal være calm and submissive. ROLIG. Man skal ikke kjefte og skrike til hunden, og ikke bruke vold. Hvor flott er ikke det? Tenk så mange som skriker og hyler og slenger hundene sine i bakken når de ikke hører etter?

Hundene mine er blitt MYE bedre hunder etter at hundehviskeren gav meg ett par ahaopplevelser

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg har skrevet det før i denne tråden.

Men hvordan i alle dager har han tid og mulighet til å ha 30 hunder??

Han hadde en Malinois så jeg, som blir brukt til bruks -tjenestehund her i norge. Altså, ikke en typisk familiehund. Og flere store raser som krever litt mer enn en runde rundt hushjørnet.

Tviler på at disse hundene får det de trenger. Det er klin umulig å trene 30 hunder.

Lenke til kommentar

haha, ja det skulle isåfall tatt seg ut!

Jeg blir like sjokkert hver gang vi nettopp har sett en rebelsk hund, og Hundehviskeren spør eierne hvor ofte de går tur. i 90% av tilfellene er svaret "en gang i uka" eller "to gang i uka". WTF?!?

Fatter ikke Amerikanere at man må gå en skikkelig tur HVER DAG?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har ikke Sverige nettopp lovfestet hunders rett til minst to turer om dagen?

Det er for det meste snakk om anbefalinger, men til dels jo. Dersom du lar hunden være alene mer enn et visst antall timer, ikke sørger for nok aktivitet etc. kan du anmeldes for dyreplageri om naboen ikke liker det :p

Metodene til Milan kan nok diskuteres i evigheter, men fyren er dyktig og får resultater.

Jeg ser at det reageres på at han holder igjen en hund som er meget ivrig etter å hilse. Hva mener dere at han skulle gjort? La hunden løpe bort til andres hunder som man ikke vet noe om gemyttet på? Hva om man treffer på en dårlig sosialisert hund som ikke takler nærkontakt fra fremmede hunde i det hele tatt? Er det snilt mot sin egen hund å la den løpe rett inn i en brutal slåsskamp, eller bør man få kontroll på egen hund så den ikke løper bort til andre uten at du tillater det?

Når det gjelder kommentarene om APBT som morderisk etc. velger jeg å se på det som kommentarer fra folk med null eller meget begrenset erfaring med hunder av pitbulltypen. Dessverre er det trangsynte mennesker som styrer Norge, så man får ikke gitt folk faktisk erfaring med disse hundene lenger heller.

Lenke til kommentar

Det er ikke at han "holder igjen" hunden som er problemet, det er at han aktivt bruker kvelebånd til hunden begynner å vri seg for å komme løs fra kvelningsfølelsen rundt halsen - noe som ender med at den blir lagt i bakken og pasifisert i en blanding av stress og utmattelse, noe som reklameres som at han har klart å roe en "aggressiv kamphund".

Lenke til kommentar

For det første er det snakk om mer enn "litt ubehagelig rundt halsen", for det andre er det vel tvil omkring hunden forsøker å "ta livet av en annen hund". Den så mer ivrig enn aggressiv ut slik jeg så den. I tillegg tror jeg ikke at det å tvinge en hund i bakken via kvelning lærer hunden spesielt mye om omgang med andre hunder. Det må ikke være svart/hvitt - det finnes en mellomting mellom avlivning og å utmatte en hund via stress og kvelning og å kalle det å "underkaste en aggressiv hund".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...