Venerable Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) EDIT: Jeg trekker meg delvis tilbake etter å ha studert saken skikkelig. Den artikkelen jeg leste gir langt i fra et nøyaktig syn på programmet. Litt småkritikk har jeg fremdeles, men ikke noe å hisse seg opp for. Posten før jeg redigerte den: http://www.canis.no/hundehviskeren/index.php "Rådene som formidles gjennom TVNorge-programmet er inhumane, farlige og utdaterte. De er i strid med kjent kunnskap og med de holdninger som det satses på i det norske samfunnet. Etter vår vurdering oppfordrer rådene til brudd på gjeldende og kommende lovgivning. Vi registrerer med vantro at hunder kommer til konsultasjoner med nakkebrudd, sprengte blodkar i øynene, skader i halsregionen, generalisert og ekstrem frykt og farlig aggresjon etter praktisering av disse og lignende metoder." - Les mer her http://www.canis.no/bibliotek/artikler.php?id=215 I denne videoen kan vi se hvordan han kveler hunden for påføre smerte, for å tvinge sin dominans fram. Latterlig type. Se filmen hos Youtube Endret 1. september 2008 av LunarPoet Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) Dette er syns jeg er LITT ekstremt! metodene er kanskje ikke de beste, men jeg ser ikke vitsen i å ha han bort fra tvn.. Endret 25. juni 2008 av Zaroos Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Fordi noen folk kommer til å ta saken i egne hender, og begynne å kvele hundene sine (Ikke alle, men noen idioter). Uten å ha peiling i hele tatt på hva de driver med. Når det finnes alternative metoder som funker, hvorfor skal man da påføre smerte? Lenke til kommentar
Myrsnipa Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) Jeg er uenig, og syns har et meget dyktig. Har sett de fleste episodene og har reagert på svært lite av det han har gjort. Syns folk overdriver veldig straks det blir litt annet enn kos og klem og basere hele fyren ut ifra en episode blir for dumt. Denne debatten kan gå i evigheter, noe jeg ikke orker (siden den blir diskutert over alt på hundeforumer), men jeg sier bare hva jeg syns. TvN har forresten sagt at de ikke kommer til å ta dette av skjermen, og det er bra. Folk må få se at man må kunne bestemme over bikkja, og ikke la bikkja styre alt. Liker man det ikke, så skru av. Endret 25. juni 2008 av Myrsnipa Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Jeg er uenig, og syns har et meget dyktig. Har sett de fleste episodene og har reagert på svært lite av det han har gjort. Syns folk overdriver veldig straks det blir litt annet enn kos og klem og basere hele fyren ut ifra en episode blir for dumt. Denne debatten kan gå i evigheter, noe jeg ikke orker (siden den blir diskutert over alt på hundeforumer), men jeg sier bare hva jeg syns. TvN har forresten sagt at de ikke kommer til å ta dette av skjermen, og det er bra. Folk må få se at man må kunne bestemme over bikkja, og ikke la bikkja styre alt. Liker man det ikke, så skru av. Men er det sånn at han skader hundene, da? Jeg har knapt sett programet, så vet ikke hva det går i. Lenke til kommentar
Myrsnipa Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Nei han skader ikke hundene. Se på tvN på søndag kl 19 30 så ser du at det ikke er så ille som folk skal ha det til. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Folk må få se at man må kunne bestemme over bikkja, og ikke la bikkja styre alt. Stakkars lille apedyr som ikke får bestemme Ja, la oss heller ta det ut over husdyra. Kvel dem, klyp dem, spark dem. Whatever it takes. Det er jo deres feil at de ikke klarer å kontrollere seg selv. Liker man det ikke, så skru av. Leste du egentlig noe mer enn trådens tittel? Poenget er ikke om jeg 'liker' det eller ikke. Men hva norges idioter med hunder kan finne på å gjøre etter å se denne serien. Men er det sånn at han skader hundene, da? Jeg har knapt sett programet, så vet ikke hva det går i. Trenger du egentlig å se så veldig mye mer enn den youtube videoen? Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) Trenger du egentlig å se så veldig mye mer enn den youtube videoen? Det kan da være ett en gangs tilfelle. Derfor jeg spør noen som faktisk ser på programmet. Endret 25. juni 2008 av Mirann Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) Alright, nå har jeg kikket litt mer på saken. Og i youtube videoen er det jo faktisk av en pitbull. Et morderisk vesen jeg ikke har erfaring med. Og etter å ha sett videoen 2 ganger oppdaget jeg at han strammer egentlig ikke, det er bare hunden som klikker helt og gjør det selv. Kanskje noe slikt er nødvendig for en pitbull som er så hissig. Artikkelen jeg linker til i førsteposten drar det temmelig langt. De bøyer mye av sannheten, og lyver egentlig av og til. En ting jeg ikke liker helt med fyren er hvor mye han fokuserer på domineringsdelen. I hvertfall uten å forklare nøyaktig nok hvor grensene går. Utenom det må jeg innrømme at jeg ble lurt av Canis. Endret 25. juni 2008 av LunarPoet Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Slik jeg ser det er fyren veldig dyktig på sitt felt, og dominans er en stor del av hundetrening enten man vil eller ikke. Problemet er at hans, skal vi si gammeldagse metoder fungerer bra om de blir gitt ved riktig tidspunkt, men når gud og hvermann får presentert dette som løsningen i beste sendetid, er det ikke like sikkert hunder blir straffet så korrekt og dette er på ingen måte heldig. Om ikke hunden forstår hva den gjør galt og appåtil får såpass hard behandling for sine ulydigheter kan ting fort bli mye verre enn de var i første omgang. Han burde etter mitt syn vært flinkere til å få frem at dette er på ingen måte lært over natta og timing er ekstremt viktig. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Jepp, en liten warning på 3-4 sekunder i begynnelsen av programmet er neppe nok for enkelte. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) Cesar millan er flink han. Det eneste eg ser på som uheldig med dette programet er at folk vil prøve metodene uansett om det kommer advarsel på forhånd. Metodene hans er effektive og harmløse! Denne fyren vet kan han gjør og her snakker vi også om litt spesielle tilfeller av noen hunder som andre har helt gitt opp. Edit: Canis.... hahaha! Endret 26. juni 2008 av SnowDOG_ Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Alright, nå har jeg kikket litt mer på saken. Og i youtube videoen er det jo faktisk av en pitbull. Et morderisk vesen jeg ikke har erfaring med. Og etter å ha sett videoen 2 ganger oppdaget jeg at han strammer egentlig ikke, det er bare hunden som klikker helt og gjør det selv. Kanskje noe slikt er nødvendig for en pitbull som er så hissig. Jeg mener at det er HELT normalt for en pitbull som nesten ikke får tur, som er lite sosialisert, å TREKKE i båndet (for det er det den gjør). Eller mener dere andre her seriøst at hunden utagerer aggressivt på den lille turen den går? Om noen hadde strammet til rundt halsen din, hadde du ikke kjempet imot? Ja, han er flink. Men vi vet ikke hva som er klippet vekk. Tenk på vanlig reality, hvor mye er det vi ikke ser (eks. Farmen). Ingen tvil om at Milan får til bra ting, og mange av hundene tåler det og er dilla til et helvete av eierne sine. Men mannen i gata vil mest sannsynlig gjøre hunden mer skade enn gagn. Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) Cesar millan er flink han. Det eneste eg ser på som uheldig med dette programet er at folk vil prøve metodene uansett om det kommer advarsel på forhånd. Metodene hans er effektive og harmløse! Denne fyren vet kan han gjør og her snakker vi også om litt spesielle tilfeller av noen hunder som andre har helt gitt opp. Edit: Canis.... hahaha! What he said. Synes utbruddene fra Canis har vært direkte tåpelige, og har garantert virket mot sin hensikt. I programmet så er jo alternativene for hundene at de ender opp avlivet, eller får oppleve litt "ubehag". Ja, noen av tingene CM gjør kan være på kanten. Så får man heller diskutere om de samme resultatene kunne ha blitt oppnådd med positive forsterkninger over hele fjøla eller ikke. Men en ting er sikkert, han gjør en god jobb. Canis sine utbrudd er vel kanskje naturlige, siden de ville ha mista mye av salget sitt hvis folk gikk vekk i fra utelukkende positivt hundehold. Se forøvrig bare på Canis forumene. Utrolig mye idioti i begge retninger der. Edit: Vi gjør jo forsåvidt akkurat det samme med rabiate mennesker >.<. Legger dem i bakken og holder dem i ro med minimalt med press mot hals/håndledd/albue/etc. Bare for å svare på hva vi hadde gjort hvis noen tok kvelertak på enn. Og det blir faktisk endel av det samme. Jeg er forøvrig fortsatt for positiv oppfostring av hunder, bare så det er sagt. Men det finnes ekstreme tilfeller både i hundeverden og den menneskelige verden. Endret 26. juni 2008 av TheScorp Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Tenkte på deg som normal person, hadde du bare sluttet å røre på deg om en person kom og strammet til rundt halsen din uten at du forstod hvorfor? Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Vet du, jeg synes han er kjempeflink og følger med på programmene hans Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Flink er han, det er helt klart(jeg har bare sett en episode. er alltid borte når det er.haha.). Han har noen metoder jeg ikke har sansen for... men smarte folk greier lett å se bort ifra det (altså denne "kvelingen") og heller fokusere på lederskap osvosv Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Jeg har sett to sesonger (? alt jeg klarte å få tak i har jeg sett), og det er ikke det at han ikke får til, eller at han ikke klarer å hjelpe eieren. For det er jo like mye trening av eier han driver med. Det er bare det at han skjærer alle over en kam og behandler alle likt. Ifølge ham er jo de fleste av hundene "dominant aggressive" og de må kues og straffes. Joda, det funker å undertrykke, men antakelig ikke for resten av hundens liv. Metoden fungerer for en som er dritgod på timing, til en viss grad har peiling på hund og har gjort det tidligere. Men det kan slå veldig, veldig feil ut dersom en person som bruker fysisk straff timer feil, eller straffer feil atferd. Og det er lett å bomme! Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Jeg ble litt sjokkert da det var en hund som var noe sky og han jaget henne rundt hagen for å slite henne ut !! Hvilken metode er det å bruke egentlig?? :O Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Jeg syntes han er kjempeflink. Men jeg vet ikke om mange av hundene som han tar inn hadde klart seg like bra i andre hender, selv med hans veiledning. Trengs mye arbeid for å få en hund med store adferdsproblemer på rett vei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå