Nimrad Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Hvordan er det å få tak i undervannshus til speilreflekskameraer? Er det sånn at hver produsent må lage sitt eget eller hvordan funker det? Og hvilke speilreflekser finnes det evt. undervannshus til i prisklassen rett under 10 000? Lenke til kommentar
Napoleon XIV Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Hvordan er det å få tak i undervannshus til speilreflekskameraer? Er det sånn at hver produsent må lage sitt eget eller hvordan funker det? Og hvilke speilreflekser finnes det evt. undervannshus til i prisklassen rett under 10 000? Du finner haugevis om du googler "Underwater housing for dslr" Adorama og B&H har dusinvis av undervannshus til ulike kameraer; søk der på "Ikelite Underwater Camera Housing". Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Det er et dårlig utvalg med undervannshus for Pentax' speilrefleks. Jeg kjenner til én produsent (UK-Germany). Er dette viktig for deg burde du ta en titt på andre produsenter - se hva store butikker a la B&H fører og det vil gi deg en liten pekepinn. Det koster forresten skjorta; har du tatt bilder under vann før, og kommer du til å dykke mye? Jeg ville ikke kjøpt undervannshus for dSLR for the occasional pool party. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Hvordan er det å få tak i undervannshus til speilreflekskameraer? Er det sånn at hver produsent må lage sitt eget eller hvordan funker det? Og hvilke speilreflekser finnes det evt. undervannshus til i prisklassen rett under 10 000?Med mindre du har tenkt å drive veldig seriøst, ville jeg heller gått for undervannshus til kompaktkamera, evt. vanntette kompaktkameraer. Mye billigere... Kvaliteten blir uansett nokså begrenset under vann, selv om den nødvendigvis blir bedre med DSLR vil ofte vannet være en langt større optisk begrensning enn kameraet. God lysfølsomhet kan dog være kjekt, så vurder gjerne kompakter som er gode på dette, som Fujifilm F40fd. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Var også på jakt etter dette til jobben, men etter litt leiting fant jeg ut at det beste var faktisk Canon G9 medikelite undervannshus. Kom på ca5500kr + moms fra B&H . Og det var med 4gb minnekort. Og er ingen tvil det tar sykt skarpe bilder, + muligheten for RAW, som gjør at du kan endre hvitbalansen i ettertid. Er også mye lettere og ha med seg. Ikelite huset er fenomenalt, eneste minuset er at man må ta av kamraet for og lade batteriet. Klart lys er også viktig, og det er mulighet og utak for ekstern blits. Du har også muligheten og sette på vidvinkel osv på undervannshuset. http://www.bhphotovideo.com/c/product/5305...Housing_w_.html ANbefales under vann, og over. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 Takker for tips. Dette blir nok ikke kjøpt med det første, men jeg har begynt å dykke seriøst og det hadde vært gøy å kombinere 2 fritidsaktiviteter. Skal sjekke ut kompaktkameraer først bare for å se. Finnes vel noen som er vanntette ned til 5 meter uten noe tilbehør også. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Finnes vel noen som er vanntette ned til 5 meter uten noe tilbehør også. Olympus har noen som er tette ned til 10 meter,koster ikke allverden https://prisguiden.no/product.php?product...=specifications Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå