exmx Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) Går det an å midtstille en div som ligger inne i en annen div? Koden min ser slik ut nå: HTML: <div class="hovedtab"> <div class="hovedtab-logo">LOGO HER</div> </div> CSS: div.hovedtab { background: #153d56; width: 100%; border: none; margin: 0; padding: 0; } div.hovedtab-logo { width: 977px; height: 150px; border: none; margin: 0; padding: 0;} Slik det er nå blir <div class="hovedtab-logo"></div> stående fast på venstre side av <div class="hovedtab"></div>. Kan forsovet ligge til at jeg også lurer på hvordan man stiller en <div> vertikalt også. Endret 25. juni 2008 av exmx Lenke til kommentar
TroubleDouble Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Peker deg videre hit http://www.webmasterworld.com/forum83/4694.htm Går det an å midtstille en div som ligger inne i en annen div? Koden min ser slik ut nå: HTML: <div class="hovedtab"> <div class="hovedtab-logo">LOGO HER</div> </div> CSS: div.hovedtab { background: #153d56; width: 100%; border: none; margin: 0; padding: 0; } div.hovedtab-logo { width: 977px; height: 150px; border: none; margin: 0; padding: 0;} Slik det er nå blir <div class="hovedtab-logo"></div> stående fast på venstre side av <div class="hovedtab"></div>. Lenke til kommentar
exmx Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Takk for det! margin: 0 auto; gjorde trikset Nå trenger jeg bare å vite hvordan man gjør det samme vertikalt Lenke til kommentar
exmx Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 Nytt problem: Det svarte området skal liksom følge med resten av innholdet. Tekstområdet og den grønne boksen ligger i to forskjellige <div>'er hvor den ene har float: left og den andre right. CSS for det svarte området: div.hovedtab3 { background: black; border: none; margin: 0; padding: 0;} CSS for tekst og grønne boksen: div.hovedtab-innhold4 { width: 677px; border: none; margin: 0 auto; padding: 0; } div.hovedtab-hoyre { width: 250px; border: none; margin: 0 auto; padding: 0; float: right;} Dette skjer bare i Firefox (3) så vidt jeg vet. Alt fungere fint i IE (utrolig nok!). Har prøvd å søke etter problemet i google men vet liksom ikke helt hva jeg skal søke etter. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 background-repeat: repeat-y;? Lenke til kommentar
exmx Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 fant ut av det til slutt. Måtte ta float på diven med 100% width (svarte området) som boksene lå inni. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå