Scarn Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) Hei Eg fekk meg iPod Touch 32gb idag, og har leita og funne mange mp4 konverteringsprogram så eg kan leggje filmar innpå den, men ingen av dei har virka. Eg har avi filer som skal konverterast til H.264 eller mp4(?). Kva bør eg konvertere filene til? Kva er best? Går det ikkje an å slette musikk, video etc. på iPoden? Eg finner rett og slett ikkje ut korleis eg gjer det. Eg skulle synkronisert nokre bokmerker inn til iPoden, men det går kun an å synkronisere med internett exlporer. Eg brukar Opera. Kan eg skifte nettlesar innpå iTunes, eller må eg gjere det på den vanskelege måten? Edit: Skulle helst hatt eit program som konverterte raskt. Eller at eg kunne konvertert mange filer på ein gang, slik at eg slepp å følgje med på konverteringa. Kjem sikkert fleire spørsmål etterkvart. mvh Gizmo Endret 27. juni 2008 av Gizmo93 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 finnes hundre tråder om det her. søk før du lager flere Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 Tusen takk for eit veldig utfyllande svar. Eg har sett mange trådar om konvertering, men dei programma som er anbefalt fungerar ikkje. Dei andre spørsmåla mine har eg ikkje sett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 prøvd super til konvertering? Lenke til kommentar
chberge Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Hvis du er ny på iPod Touch har jeg skrevet en del guider du finner nyttig, de ligger her: www.bechspace.org/guider Ellers ville jeg anbefalt deg Videora iPod Converter som er gratis og konverterer ganske raskt (men hastigheten varierer veldig etter spesifikasjonene på pcen du bruker). Ellers er Videora gratis og har mange valg og forskjellige innstillinger. Det er det beste gratisalternativet til Windows. Vet ikke om du bruker Windows eller Mac, hvis Mac anbefaler jeg Visual Hub, men det koster litt penger, men er så absolutt verdt det. Angående hva du skal konvertere til vil jeg anbefale deg .mp4, det er det jeg syntes er best og det jeg bruker mest. Bare spør i vei hvis du lurer på noe annet. Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Hvis du er ny på iPod Touch har jeg skrevet en del guider du finner nyttig, de ligger her: www.bechspace.org/guider Ellers ville jeg anbefalt deg Videora iPod Converter som er gratis og konverterer ganske raskt (men hastigheten varierer veldig etter spesifikasjonene på pcen du bruker). Ellers er Videora gratis og har mange valg og forskjellige innstillinger. Det er det beste gratisalternativet til Windows. Vet ikke om du bruker Windows eller Mac, hvis Mac anbefaler jeg Visual Hub, men det koster litt penger, men er så absolutt verdt det. Angående hva du skal konvertere til vil jeg anbefale deg .mp4, det er det jeg syntes er best og det jeg bruker mest. Bare spør i vei hvis du lurer på noe annet. Flotte guidar! Eg får lese dei og sjå om det er noko meir eg lurer på Akkuratt no brukar eg Mediacoder til konvertering, men det går forholdsvis treeigt. Skal prøve Videora. Endret 2. juli 2008 av Gizmo93 Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Går det an å lage under-grupper i kategorien "filmer" i Ipod Touch? Eg har seriar og filmar i den kategorien, men det blir veldig rotete. Ein episode av ein serie ein plass, og ein film ein anna plass. Det tar og lang tid å finne fram til den filmen eg vil ha. Evt. om det er ein eller anna app. eg kan legge til i installer, eller som allereie er i installer? Touchen er jailbreaka. Og er det ein app. som gjer at eg kan setje passord på den og den kategorien? Endret 2. juli 2008 av Gizmo93 Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 4. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2008 (endret) Bump? Edit: Går det ikkje an å lage mapper slik at eg kan velge kor eg skal legge filmane/seriane mine? Endret 4. juli 2008 av Gizmo93 Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2008 Eg reiser til Dana Cup mandags morgon, skulle gjerne hatt svar før eg reiste. Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 Videora.. Eg likte ikkje heilt det programmet. For det første ser det ut til at eg må vere kobla til internett for å bruke det. (Noko som er negativt for min del, med dette ustabile nettet!) For det andre er det meir vrient å konvertere heile seriar, for det går kun an å leggje til ei og ei fil, og ikkje ei heil mappe. Kvifor .mp4 ? Etter å ha lest litt har eg funne ut at H.264 format tar både mindre plass òg har betre biletekvalitet... Lenke til kommentar
Exozza Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) Jeg anbefaler dette programmet på det sterkeste: http://nodadev.wordpress.com/pc-projects/ipodme/ Det er gratis og er bare en enkel .exe fil på ca. 3 mb. Du kan legge til undertekster og legge til flere filmer på likt. Endret 6. juli 2008 av Exozza Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 Jeg anbefaler dette programmet på det sterkeste:http://nodadev.wordpress.com/pc-projects/ipodme/ Det er gratis og er bare en enkel .exe fil på ca. 3 mb. Du kan legge til undertekster og legge til flere filmer på likt. Takk Eg får prøve det neste gang eg skal konvertere noko. Eg har konvertert rundt 26gb med Mediacoder, og det var så vidt eg blei ferdig, før eg reiser i morgon. (Reknar ivertfall med å bli ferdig iløpet av kvelden..) Lenke til kommentar
chberge Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Xilisoft Video Converter er også veldig bra. Og har støtte for flere konverteringer samtidig, eller sette opp en liste slik at den automatisk tar neste på listen når den over er ferdig. Det koster litt for en lisens, prøveversjonen gir deg bare de 5 første minuttene av klippet du skal konvetere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå