janeide Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Jeg har tenkt å bygge/kjøpe meg en HTPC. Den skal kobles til en LCD-TV, og brukes sammen med (eventuelt i stedet for) en canal digital dekoder. Opptak fra Canal digital bør være mulig. Pris ca 6000. Alle innspill mottaes med takk Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Husk at HTPC løsninger via parabol eller kabel ikke er bare bare med en TV tuner til PC i dag. Anbefaler Floppy DTV i såfall. Men disse koster en del. Lenke til kommentar
Deadalus Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Husk at HTPC løsninger via parabol eller kabel ikke er bare bare med en TV tuner til PC i dag. Anbefaler Floppy DTV i såfall. Men disse koster en del. Problemet er vel å få paret Floppy DTV(eller annet tvkort) med kortet fra tilbyder. Lenke til kommentar
janeide Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Kabel-tv eller Parabol? Parabol. Jeg ser det som mest sannsynlig at jeg bruker tuneren fra CD sammen med HTPCen. Men jeg vil ha mulighet til å ta opp det jeg ser på. Jeg har ikke noe behov for å ta opp andre eller flere kanaler. Lenke til kommentar
.H.K.O. Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Jeg har selv ett en htpc med canal digital parabol som du sier. Trenger ikke paire kortet. Men du trenger ett kort med ci modul og en conax cam. evt en kortleser og en soft cam. Ser meg selv som over middels pc kyndig, men som nevnt over i tråden så er det ingen snarveier eller lette løsninger. Du skal være veeeeeeeeeeldig flink med pc for å få ett brukervennlig oppsett. Selv bruker jeg bare min htpc til serier/filmer i hd og canal d. sine hd kanaler. Vanlig tv har jeg min trofaste gamle dreambox til. Lenke til kommentar
janeide Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Jeg har selv ett en htpc med canal digital parabol som du sier.Trenger ikke paire kortet. Men du trenger ett kort med ci modul og en conax cam. evt en kortleser og en soft cam. Ser meg selv som over middels pc kyndig, men som nevnt over i tråden så er det ingen snarveier eller lette løsninger. Du skal være veeeeeeeeeeldig flink med pc for å få ett brukervennlig oppsett. Selv bruker jeg bare min htpc til serier/filmer i hd og canal d. sine hd kanaler. Vanlig tv har jeg min trofaste gamle dreambox til. Har fått det samme inntrykket jeg også, men jeg har lyst til å få muligheten til å ta opp fra TVen også. Noen forslag for dette? Lenke til kommentar
janeide Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 Forslag til genrelle komponenter til HTPCen vil jeg også gjerne ha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå