Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Toll av alkohol

Nubby07

Anbefalte innlegg

Hei, er i Danmark for øyeblikket og skal kjøre hjem til Norge via Sverige. I tollverkets regler står det at dette er den lovlige kvoten for å ta med alkohol tilbake til Norge:

Innenfor verdigrensen på NOK 6000/3000 kan du ta med følgende varer toll- og avgiftsfritt

(NB! Se begrensningene ved fravær under 24 timer som nevnt over):

Alkoholholdige drikkevarer

1 liter drikk med alkoholstyrke over 22 til og med 60 volumprosent og 1,5 liter drikk med alkoholstyrke over 2,5 til og med 22 volumprosent, eller 3 liter drikk med alkoholstyrke over 2,5 til og med 22 volumprosent.

2 liter øl med alkoholstyrke over 2,5 volumprosent, eller annen drikk med alkoholstyrke over 2,5 til og med 4,7 volumprosent.

Dette betyr at man f.eks kan ta med 5 liter øl dersom man ikke medbringer andre alkoholholdige drikkevarer.

Altså om jeg tar med en flaske tequila og to flasker vin har jeg brukt opp kvoten min. Fair enough. Men det står ikke noe om alkohol under 2,5%. Og i Sverige finnes det jo massevis av øl og cider som er 2,25%, kan man da ta med uante mengder av dette?

Sto ingenting om det, så lurer på om noen av dere vet, takker på forhånd.

Mvh Magnus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men du må alikevell huske på verdigrensen på 6000NOK. Du har ikke lov til å ha med verdier som overstiger denne grensen, uten å fortolle det selvfølgelig

Dersom noen tar med lettøl til eget forbruk til en verdi av over 6000 NOK, er det nok mer på sin plass med tvungent psykisk helsevern enn straff for overtredelse av tollbestemmelsene...:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...