Gå til innhold

Katt i vinduet.

Anbefalte innlegg

Prøvde meg på noen stilige bilder av katten min nå som finværet har kommet. Dessverre fikk jeg det ikke helt til synes jeg. Bildene ble for det meste uskarpe og ikke riktige i fargene. Fant derimot et litt eldre bilde av pusen på dataen, et nokså fint et også. (Synes jeg selv hvertfall.) Tror jeg tok det i fjor.

Tenkte derfor å legge det ut her for noen tilbakemeldinger. Skal sies at jeg hverken er noen erfaren fotograf eller spesielt flink til å ta bilder. Må jo hvertfall være lov å prøve seg.

Jaja, her we go:

post-99342-1214411154_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her ser det koselig ut. Mykt og varmt med oversikt over kongeriket. Katten ser veldig bekvem ut, og det har den god grunn til. Dessverre har ikke bildet så mye mer å by på enn en stemningsbeskrivelse. Det er bare et bilde tatt på den sedvanlige ovenfra og ned-måten som 90% av alle dyre og barnebilder er tatt på. I storparten av de tilfellene hadde bildene gått fra intetsigende til bra ved å endre posisjon. Alle har sett en katt fra oven, men har alle sett verden fra en katts standpunkt. Nesten alle motiver kan gjøres severdige, men da må de heves litt over det hverdagslige. Skrem katta opp i vinduskarmen på ny, og skift din posisjon i forhold til den. Da vil det bli et bilde, ikke bare et fryst øyeblikk.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Wow..fine farger på katten!

Jeg ønsker ikke å virke negativ, men det har vært en del dyrebilder her i BK i det siste, og da skal det noe ekstra til for at det skal se bra ut.

Du har klart å fange en leken personlighet i det minste. Den ser veldig leken ut for meg i alle fall. Ser ut for at den koser seg og vrenger litt på seg i tide og utide (for fotografen).

Lenke til kommentar

Må nok si meg enig med PMnormal jeg også... Komposisjonen er også litt forvirrende. Motivet (hodet til katten) ligger midt på helt nederst i bilde, neppe en optimal plass å plassere blikkfanget i. Jeg blir nesten litt svimmel av å se på det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...