Gå til innhold

Automatisk innlogging av domenebruker på WinXP (LØST)

Anbefalte innlegg

Hei!

Plages litt med å få en spesiell domene-bruker til å automatisk logge inn på en spesiell PC uten spørsmål om brukernavn/passord/domene. Altså at den bare går rett inn til desktopen.

Har utført div. registry-endringer bl.a. med Tweak UI og Sysinternals' Autologon, men til ingen nytte.

Har fått maskinen til å automatisk logge inn en lokal brukerkonto etter at username, password og domain (lokal PC) har blitt plottet inn i registeret, men når jeg gjør det samme med en domenebruker, så fungerer det ikke!

Her ligger registry-settingene for innlogging i windows:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

Har tatt denne TechNet artikkelen til hjelp, men er som sagt ikke kommet noe lengere.

Håper noen kloke hoder har gjort dette tidligere eller på en annen måte, og har noen kjappe svar / ledetråder.

mvh

Henrik A.

Endret av kenzuke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jeg litt på gyngende grunn, da det er lenge siden jeg har vært borti denne problemstillingen. Jeg har ingen domene-PC-er tilgjengelig for testing heller, så jeg prøver meg på et blindskudd.

Har du forsøkt å opprette domenebrukeren i control userpasswords2 og valgt at brukeren ikke skal trenge å oppgi brukernavn og passord (merket brukernavn og fjernet haken)? Instinktivt mener jeg at dette burde fungere.

Lenke til kommentar

Takk for svaret :)

Jeg har vært der inne tidligere, og fant ingen måte å gjøre dette på.

"Brukere må angi et brukernavn og passord for å bruke denne maskinen" er allerede huket vekk, men når jeg prøver å legge til domenebrukeren i denne lista (hvor kun lokal admin ligger) får jeg beskjed om at denne brukeren ikke kan legges til, fordi den allerede har tillatelse til å bruke datamaskinen (!)

Da gikk det opp for meg at domene-brukeren jeg har laget kanskje har et litt dumt brukernavn, nemlig "Gjest" :blush:

Jeg skiftet innlogginsnavn for brukeren, la den til i listen, og gjorde registerendringen på nytt og VIPS!

Tusen takk enden :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...