kloningen Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) Hallo! Etter utallige ganger med løping ned trappene for å trekke ut støpslene til bredbåndsmodemet og ruteren er jeg lei, (Vet at det er av/på knapp på dem, men det funker bare på routeren.) Problemet mitt er ikke Ruteren, har testet tilkobling rett på bredbåndsmodemet det er der det oppstår. MIN TEORI: Bredbåndsmodemet vårt er hmm hva kan jeg si... Gammelt og skrøpelig merke (Speedtouch) Mens ruteren er av en av de bedre og nyere http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=322482 Tror ikke disse jobber heeelt fint sammen, så her lurer jeg da på tips til det BESTE på hele markedet av bredbåndsmodem, pris har ikke noe ¨si. Takk! EDIT: Er ikke sikker på om det kalles bredbåndsmodem, men det er ihvertfall den du kobler DSL kabelen i for å så koble den over til ruter. Endret 25. juni 2008 av ThomasT-93 Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Henger meg på denne. Har samme problemet. "50 kroners modem" fra Telenor eller noe sånt :!: Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Velkommen til klubben :] Ser at det er en "internet" port på Ruteren... prøvde å koble DSL inn i den, men no luck. Hadde vært kjekt om jeg hadde funnet ruter og bredbånds i ett boksen igjen -_-" Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Hva slags Speedtouch-modem er det du har, og hvordan er det satt opp - som router eller bridge? Lenke til kommentar
renron Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Den nyeste bredbåndsmodem/router til telenor har innebygget både router (kablet og trådløs), modem og bredbåndstelefoni. Det er et såkalt multimodem. Det heter Speedtouch Multimodem - ST 780 WLT (Multimodem) Har ikke prøvd dette modemet, men det skal være det beste Telenor har. Tror det koster 990 hvis du bestiller det på kundeservice hos Telenor. Lenke til kommentar
Grillspade Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Modemet er jo uansett ISP sitt utstyr og hvis det ikke fungerer som det skal, kan du uten problem be et nytt. Om du f.eks har telehor som ISP kan du ringe dem å si at modemet begynner å ta kvelden, de vil sannsyneligvis prøve å feilsøke, men om du står på ditt pleier de som oftest å sende et nytt modem. Og da kan du få den thomson routeren de har til 990kr gratis. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 Mhm... Får vel ringe Romerike Bredbånd da... (Er ikke ny ruter jeg vil ha) Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Mye av disse problemene mener jeg har med at både modemet og routeren benytter 192.168.1.xxx . På min dlink DIR router har jeg endret IP range både på dhcp og enhetens egen ip adresse til 10.0.x.xxx range slik at telenor modemet får ha "sin" 192.168.0.xxx addresse uten konflikter. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 Muligens det er det som er problemet, for rutern ip'en sender meg til modem ip'en. Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Muligens det er det som er problemet, for rutern ip'en sender meg til modem ip'en. Noe som indikerer at modemet ditt sannsynligvis står i router-modus. Om du stiller om denne til bridge-modus vil den kun videresende trafikk mellom DSL-linja og trådløsrouteren uten noen form for routing/NAT. Det vil nok hjelpe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå