Gå til innhold

Forslag til navn på mafiaspill?

Anbefalte innlegg

Jeg spurte etter et navn på et spill, ingen ting annet...!

Men da må du nesten lage spillet først da, slik at vi vet hva det går ut på og kan gi det et passende navn

Har funnet et domene. Fem stykker ble stemt på, og den mest likte ble valgt. (Cirka 20 stemmer, holdt ikke på lengre. Er bare veldig lei, etter å ha drevet på lenge for å få til noe i det hele tatt, så virker kanskje litt sur. Værre er det at folk kun kommer med negative kommentarer.

Btw: Vi kjenner hverandre, om du er klar over det eller ikke. (Msn) x'D

Endret av Jonas9300
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dere vet ingen ting om dette. Jeg vet mye om det å ha en webside, selv om jeg ikke akkurat har opplevd det ennå, og jeg vet hvor krevende det kan bli, men jeg skal allikevel lage siden. Er det vanskelig?

Det frister meg lite å gi dere mer informasjon om siden...

- Å ha webside er kjekt og greit

- Dem som har webside (piczo ftw) er mest populære i fjerde klasse

- Jens har webside

- Jonas vil ha webside

- Mange andre har også webside

Lenke til kommentar
Har funnet et domene. Fem stykker ble stemt på, og den mest likte ble valgt

www.supermafiaspill.piczo.com ?

Hva med å lære seg å kode først? Et spill er mye koding og du må som oftest gjennom xhtml, css, javascript, php og sql. Og det er ikke bare bare å lære samtidig. Hva med å lage noe mindre først?

Lenke til kommentar

PepsiCo: Jeg kan en del. Men kommer til å lære mer underveis, det er hele greia.

Manfred: Hvorfor finne navn først? Vi hadde ikke planlagt å finne på funksjonene først. Vi lager heller noe som passer til navnet senere.

Endret av Jonas9300
Lenke til kommentar
PepsiCo: Jeg kan en del. Men kommer til å lære mer underveis, det er hele greia.

Greit å ha litt erfaring når man skal lage noe for hele landet/verden/whatever. Man må ha en viss sikkerhet, og hvem implementerer sikkerhet i sin første kode?! Gah!

... Men vi tar den tiden vi trenger!

Har lest, og kan en god del. Legger ikke ut siden før jeg vet det går an å ta den i bruk, uten for mange bugs.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Drit i navnet og domene for nå, lær deg å programmere og begynn på spillet. Jeg kan vedde på at koden kommer til å bli reskrevet minst 5 ganger etterhvert som du lærer når du veit åssen du finner bedre og sikrere løsninger på ting. Til slutt ender dere med et helt annet konsept noen år senere når dere er erfarne og kan sette opp en bra infrastruktur fra starten av. Typisk nybegynnerfeil er å begynne med det minst viktige. Dessuten er å skrive mange deler å finne opp hjulet på nytt.

Er du ny ville jeg brukt noe som Irrlicht som base for 3D motoren da dette er ganske kompliserte greier fra bunnen av, da lærer du utrolig mye og du får en mye bedre motor enn du kommer til å kunne skrive selv, så bruker du noe som Newton eller Tokomak til fysikk og Irrsound til lyd. Da har dere spart dere for maaaange timers arbeid som andre har gjordt 123912 ganger før dere ved å bruke bibliotek som virker og som er godt testet fra før. Så kan du/dere konsentrere dere om det mest viktige, å skrive et godt grunnlag basert på disse bibliotekene for resten av spillet.

Navnet finner man på til slutt. Navnet man bruker underveis er såkallte "kodenavn", og det kaller du bare for Mafia for nå.

Hilsen en med erfaring fra tidligere når jeg var mindre erfaren og skulle lage alt selv, jeg gjorde AKKURAT det samme som deg, gjorde det minst viktige først, dvs navn, hjemmeside, bilfysikk, helikopterfysikk og skulle skrive alt fra bunnen av, før jeg engang hadde kodet et bra grunnlag. Resultatet, 1 års nytteløs programmering i flere programmeringsspråk, reskrevet minst 5 ganger med mange ting halvgjordt og dårlig struktur fremdeles. Begynn på små prosjekter, få erfaring om hvordan man lager et BRA og fleksibelt grunnlag, så start på det store.

Endret av chrml
Lenke til kommentar
Drit i navnet og domene for nå, lær deg å programmere og begynn på spillet. Jeg kan vedde på at koden kommer til å bli reskrevet minst 5 ganger etterhvert som du lærer når du veit åssen du finner bedre og sikrere løsninger på ting. Til slutt ender dere med et helt annet konsept noen år senere når dere er erfarne og kan sette opp en bra infrastruktur fra starten av. Typisk nybegynnerfeil er å begynne med det minst viktige. Dessuten er å skrive mange deler å finne opp hjulet på nytt.

Er du ny ville jeg brukt noe som Irrlicht som base for 3D motoren da dette er ganske kompliserte greier fra bunnen av, da lærer du utrolig mye og du får en mye bedre motor enn du kommer til å kunne skrive selv, så bruker du noe som Newton eller Tokomak til fysikk og Irrsound til lyd. Da har dere spart dere for maaaange timers arbeid som andre har gjordt 123912 ganger før dere ved å bruke bibliotek som virker og som er godt testet fra før. Så kan du/dere konsentrere dere om det mest viktige, å skrive et godt grunnlag basert på disse bibliotekene for resten av spillet.

Navnet finner man på til slutt. Navnet man bruker underveis er såkallte "kodenavn", og det kaller du bare for Mafia for nå.

Hilsen en med erfaring fra tidligere når jeg var mindre erfaren og skulle lage alt selv, jeg gjorde AKKURAT det samme som deg, gjorde det minst viktige først, dvs navn, hjemmeside, bilfysikk, helikopterfysikk og skulle skrive alt fra bunnen av, før jeg engang hadde kodet et bra grunnlag. Resultatet, 1 års nytteløs programmering i flere programmeringsspråk, reskrevet minst 5 ganger med mange ting halvgjordt og dårlig struktur fremdeles. Begynn på små prosjekter, få erfaring om hvordan man lager et BRA og fleksibelt grunnlag, så start på det store.

Skjønner poenget ditt, og kanskje jeg har startet feil? Men det har blitt sånn, og jeg kommer til å fortsette uten noen spesielle endringer i fremgangen. Skal kjøpe en bok om PHP, og kose litt med den, så får vi se. [x

Lenke til kommentar
Ikke vurdert å lære deg PHP ordentlig før du begynner asså? Og ihvertfall ha litt erfaring før du begynner på et så stort prosjekt :roll:

Det at jeg ikke kan så mye om php betyr ikke nødvendigvis at jeg ikke kan andre ting om webutvikling. Dessuten er litt av poenget med dette at jeg skal lære det. Skal går jeg sakte frem, og ta meg god tid.

Endret av Jonas9300
Lenke til kommentar
Ikke vurdert å lære deg PHP ordentlig før du begynner asså? Og ihvertfall ha litt erfaring før du begynner på et så stort prosjekt :roll:

Det at jeg ikke kan så mye om php betyr ikke nødvendigvis at jeg ikke kan andre ting om webutvikling. Dessuten er litt av poenget med dette at jeg skal lære det. Skal går jeg sakte frem, og ta meg god tid.

Nei, at du ikke kan PHP betyr ikke at du ikke kan webutvikling. Men når du sier at du kan andre ting om webutvikling regner jeg da med at du sikter til et annet språk/rammeverk?

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...