manna Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Hei Jeg har en iriterende problem. CPU begynner noen ganger å jobbe 100% uten at jeg driver med noe stort. Bare en liten program så begynner den å jobbe 100%. Jeg har merket en ting at det skjer mest når jeg er inne på min andre HD (har 2 Hardisker en på 40gb (c:) og den andre på 80gb (d:)). PC`en min krasjer (bildet fryser) noen ganger. Mest når den blir utsatt for noe grafisk. Kan den problemet med CPU ha noe med det å gjøre? PS! Jeg har en kraftig PC men skjermkortet er veldig elendig. Lenke til kommentar
dilfus Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Hei Hvilket operativsystem har du? Jeg hadde det samme problemet med winXP, det løste seg fint når jeg byttet tilbake til win2000. Lenke til kommentar
manna Skrevet 13. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2003 Hei Ja, det stemmer. Jeg har Win XP. Det er vel en annen som også har foreslått det samme. Løser det virkelig det problemet? Lenke til kommentar
pseudofilosofen Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Jeg hadde det samme problemet selv. Har det dann og vann enda. Det virker som det som regel skjer i forbindelse med at jeg bruke min HD 2, som er min data-backupdisk. Det skjedde meg i går kveld. Noen hypoteser her: 1. Min Master HD er ntfs filsystem, mens slaven har det gamle fat32 systemet. Mulig årsak? 2. Min master er en maxtor, ata 133, mens slaven er en ata 66 / 100 ?. mulig årsak? 3. Master er MAxtor, mens slave er Winchester?. Mulig årsak? Anders Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Det er utrolig ka du blir kvitt hvis du går fra Xp til 2k. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Det virker som det som regel skjer i forbindelse med at jeg bruke min HD 2, som er min data-backupdisk. Det skjedde meg i går kveld. Akkuratt det samme problemet hadde jeg. Da jeg skulle bruke hd2 brukte plutselig explorer 100% av cpu. Har formatert den og bruker harddisk i en annen pc nå, så jeg har endelig sluppet problemet. Noen som vet hvordan man fikser problemet? Det virker som det er en bug i xp eller noe... Lenke til kommentar
vegge Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Prøv å trykk ctrl-alt-delete når dette skjer. Hvilken prosess er det da som bruker 100 % av CPU? Hvis det er explorer.exe vil i hvert fall et raskt søk i forumet gi dere løsningen. Men hvis PC-en virkelig krasjer/låser seg HELT, så er det kanskje noe litt annerledes..? Lenke til kommentar
nag-sinn Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Jeg opplevde det en gang. Maskina fikk små anfall som varte i 2 sek hver 10'ende sek. Så var det en på forumet som sa det kanskje hjalp og installere netverkskortet på nytt og gjett hva? det var ptoblemet. Nå virker alt som det skal være. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 2k er ikke saliggjørende OS ! Det er mange gamle spel og programmer som folk stapper i pcèn sin i den troen at xp er altetende uten å ta de nødvendige justeringer i komptilitetsmodus som xpèn har ! Lær å bruke xp med riktige drivere ! Ps. har alle win. OS fra 95 til xp pro Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Tja ! Det kan hende at skjermkortet ditt har noe med saken og gjøre ! Har du AGP kort eller PCI kort og hviken type/merke ? Lenke til kommentar
^Art^Johansen Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Jeg har hatt dette problemet for ca 1 mnd siden, for mitt vedkommende jobbet prosessor 100% og ned til 0% med hurtige mellomrom. jeg kjørte windows xp. problemet løste seg da jeg innstalerte Norton og fant et virus. fjernet dette og problem løst, men det behøver jo ikke være det. husker ikke hva viruset het heller. har en 80 gb Wd Hd og en seagate 13 gb. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Jeg hadde ikke lagt inn noe nytt, og eller ikke satt inn noe. Jepp, det var explorer.exe som brukte alt. Lenke til kommentar
Crusader* Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Ps. har alle win. OS fra 95 til xp pro er dette så mye å skryte av da? Er bare winxp/2k som er noe :o Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Ps. har alle win. OS fra 95 til xp pro er dette så mye å skryte av da? Er bare winxp/2k som er noe :o Nei , det er ikke det jeg mener ! jeg har lært å bruke alle win. os versjoner Har respekt for alle OS brukerer hva det måtte være (win. linux,unix osv.) som kan sakene sine :wink: Lenke til kommentar
Crusader* Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Ikke så stor forskjell på hvordan man bruker de forskjellige win OS'ene men du er sikkert flink du Lenke til kommentar
vegge Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Hvis det er explorer.exe vil i hvert fall et raskt søk i forumet gi dere løsningen. Lesestoff til dere som har problemer med exploerer.exe; cpu og explorer.exe??? Explorer bruker 100% av CPU i XP Windows explorer bruker MYE av cpu ressursene! noe tar 100% av cpuen min Lenke til kommentar
manna Skrevet 13. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2003 Hei Den begynner altdi å jobbe 100 % da jeg går inn på HD 2. Og det ligger ingen avi filmer der. Bare filmer av typen mpg. Og jeg fikk heller ikke sletta den verdien fra registeret. Den kommer med feilmelding KAN IKKE SLETTE VERDIEN. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 manna, så det er altså explorer.exe som tar 100 % av CPU-en? Du sjekket dette ved å trykke ctrl-alt-delete? Lenke til kommentar
manna Skrevet 14. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2003 Hei Ja, det er explorer.exe som bruker 100%. Jeg pleier å bruke ctrl + alt + del og sletter den så starter jeg den på nytt igjen. Men det er litt iriterende. Er det ikke noen læsning på det? Lenke til kommentar
sjefen-sjøl Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Jeg fikk løst mitt problem ved å trykke at+controll+delete, avslutte internett explorer, med da klikka pc - bare bakgrunnen viste, noe som igjen kan løses av å starte ny oppgave i oppgavebehandlingen og skrive inn C: Håper dette virker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå