gtpassat Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Kjøpte meg sigma 17-70 til 350d'en mitt som oppgradering ifra kit objektivet Planen var å kjøpe tamron 17-50'et men falt på 17-70 da smellen på skatten kom og lysten på den ekstra zoom'en lokket Ett kjapt bilde tatt på full auto, synes selv dette er skarpt og bra farger men vil ha litt tilbake melding ifra dere:) Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Så plenty skarpt nok ut det der ja. Men senterskarphet er jo lett å få til, prøv å ta bilde av en vegg med murstein f.eks og sjekk hjørneskarpheten. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Har hatt Sigma 17-70 på mitt 350D i 2 år og vært svært fornøyd med det. Mye for pengene. 90% av bildene med dette objektivet har jeg tatt på F8 og da er det mer enn godt nok. Men har du tenkt å bruke det med full åpning og til makro fotografering så vil du nok bli litt skuffet. Min erfaring er at ved full åpning og motiver med liten dybdeskarpet så vil du få mange uskarpe motiver med dette objektivet, da det både for og bak fokuserer alt etter hvilken brennvidde jeg har brukt. Lenke til kommentar
pederk Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Så du er fornøyd med det du har kjøpt, men tar likevel sjansen på at noen klarer å gjøre deg misfornøyd med kjøpet ditt? Det er en dårlig plan! Er det bra nok for deg så er det bra nok. Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Sålenge du bruker det på f/5.6 og oppover er det sylskarpt etter min erfaring. Men under dette skuffer det, på mer eller mindre alle brennvider (spesielt 17mm). Brukt det en stund på D80 som standardobjektiv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå