Gå til innhold

Problem med ny PC og Gigabyte GA-X48-DQ6 - null signal til skjerm

Anbefalte innlegg

Hei

Har nettopp kjøpt og bygd ny PC, som inkluderer disse delene:

Gigabyte GA-X48-DQ6

Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5

XFX GeForce 9800GTX 740M 512MB XXX GDDR3

Corsair Powersupply 650W Black, ATX/EPS

+disker

Problemet er at det kommer ikkje signaler til skjermen.

Skjermene og skjermkortet fungerer.

Har prøvd flere ting, skjermkort som fungerer på en annen PC,

koble fra disker og 2 av 4 ram brikker, begge deler uten effekt.

Ved siden av ram brikkene er det noen lys som blir kalt v_phase LED, disse lyser hele tida (blanding av grønne, gule og røde).

Det kommer heller ingen pipelyder fra maskina, og de fleste hovedkort eg har vært borti før pleier å gi lyd fra seg om noe er galt.

Det eg lurer på er om noen ut fra den korte beskrivelsen har noen ide ka som er galt, eventuelt har noen tips til andre ting eg kan teste?

(poster denne her da eg er redd for at det er HK det er noe galt med)

Endret av JingleBombs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vært borti lignende, men det skal være sagt at dette var etter en del bruk. Hvor strømforsyning bare konket ut, kunne kjøre noe hardware, men klartet ikke starte opp med skjermkortet jeg da hadde i maskinen. Men startet fint med et skjermkort som ikke trengte å kobles dirkte til PSU.

Kan du høre om maskinen booter opp skikkelig, som oftest litt klikking fra harddisk deretter litt rumling. Dette var et tegn jeg hadde i mine tilfeller, hvor jeg hørte at maskinen ikke ville boote helt opp.

Lenke til kommentar

Da virker det som om det er PSUen din som har konket ut. Hvis den er kjøpt nylig snakk med de hvor du kjøpe den å si du trenger en ny, så lenge varen var defekt da du fikk den så skal de ikke være nødvendig for de å sjekke den. Den blir da sendt automatisk tilbake til leverandør som feilvare.

Lenke til kommentar

Har du prøvd å ta ut batteriet og strømkabel og vente ei stund?

Sjekk om cpu er montert skikkelig - hvis du har klart å bøye en eller flere pinner i cpu sokkel vil den oppføre seg slik - dette er vanligere enn du tror.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...