endrebjo Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Du sier at en A4 og en Passat er ganske like, men ikke kan sammenliknes med Passaten deres. Hvordan kan den bli så ufattelig spesiell i forhold til alle andre Passater og A4-er? Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Kanskje litt "tullete" problem, men det er utrolig stor forskjell på en automatbil og en med manuell. Som mange andre har sagt før meg, lær deg manuell giring først. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) - Endret 26. september 2010 av Amberlamps Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Nummin, er du redd for bakkestart, bomgiring og kvæle bilen Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 Nummin, er du redd for bakkestart, bomgiring og kvæle bilen Det er også en ting jeg slipper på Passat'n da den har bakkestartholder. Neida, giring og bakkestart går fint, men det er oppstarten som er litt dritt i trafikken. Da man ikke kan sitte å føle seg frem på clutchen... Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Folk som ikke klarer å gire med manuelt gir og følge trafikken samtidig har ingenting i trafikken å gjøre Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Jeg for assosiasjoner til et uttrykk som lyder "bortskjemt guttunge" når jeg leser dette. Er det noe å henge seg opp i at du ikke får justert setet 12 veier i en uke, og ikke kan gire fra rattet? Du er uansett best tjent med å lære deg manuell giring, og det sete-greiene blir for dumt. Du klarer garantert å finne en komfortabel sittestilling i en ny A4. Nummin, er du redd for bakkestart, bomgiring og kvæle bilen Det er også en ting jeg slipper på Passat'n da den har bakkestartholder. Neida, giring og bakkestart går fint, men det er oppstarten som er litt dritt i trafikken. Da man ikke kan sitte å føle seg frem på clutchen... Nettopp fordi du ikke kan kjøre manuelt gir er dette vanskelig for deg. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) - Endret 26. september 2010 av Amberlamps Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Den er ikke ny, er den gamle faceliften. Det forandrer jo hele saken! I den gamle modellen sitter man rett på gulvet, gjør man ikke? Klart du trenger 12-veis justering da, det skulle da bare mangle! Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Jeg sier at du er en bortskjemt guttunge hvis du virkelig mener at man ikke kan sitte komfortabelt i en A4, facelift eller ikke. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 For det første så har A4'n MANUELL som er det største problemet, mens vår Passat har DSG med F1 gir på rattet. Altså den kan chaltes manuelt. Ja. F1-giring spiller sikkert jævlig stor rolle når du skal bare skal lære deg trafikken. Den har ikke like god setejustering, da vår Passat har 12-veis el. som gjør at jeg får en bedre sitteposisjon. Jeg tror du skal ha minst 3-4 ryggplager og ekstreme feilporposjoner i kroppen før 12-veis justering egentlig er nødvendig. Og 12-veis justering tar naturlig nok 3 ganger så lang tid som 4-veis justering, og du gidder derfor ikke å fikle med justeringen mer etter de to første ukene. Audien er også en god del mindre, noe som gjør at vi ikke får like mye bagasje med oss til hytta denne gangen. Bilen er også mindre, så baksete passasjerene sitter klistret opp i setene til de foran. Å huffameg, må du la enten Xbox'en eller Playstation'en være hjemme i år altså? Vanlige folk hiver på takboksen når de skal på ferie. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Takboks er harry. Hvis det er slik argumentasjonen foregår på Møller også, så skjønner jeg godt at de gir en lang faen i dere.Forøvrig har dere vært heldig med lånebilen i forhold til de fleste andre. En jeg kjenner leverte inn en MB C180 2002 og fikk låne en Peugot 306 2002, og det er langt fra uvanlig. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Forrige generasjons A4 er vel ca samme platform som Passaten så jeg har vanskelig for å tro at det er mindre plass inni A4-en. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 (endret) - Endret 26. september 2010 av Amberlamps Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Men, det er fortsatt en Passat. Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 (endret) Jeg har kjørt A4 masse (2006-modell). Den er trang foran, trang bak og lite bagasjerom. Jeg lurer på hvor plassen blir av, når den er så stor på utsiden. Passat er mye større innvendig, det er helt sikkert. Endret 27. juni 2008 av spøkelse Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 (endret) - Endret 26. september 2010 av Amberlamps Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 (endret) Hele denne tråden er ganske tragisk. Du har ingenting å klage over. Du bør egentlig være fornøyd med at møller i det hele tatt gir deg lov til å øvelseskjøre bilen dere låner. Endret 27. juni 2008 av Nikkor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå