Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

y y y

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For det første så vil jeg si at det virker mot sin hensikt å kjøre med automat for å få inn trafikkbildet, for SÅ og lære seg å kjøre med manuell. Mye bedre å mestre det tekniske først, slik at du slipper å tenke på det. Det er ikke grusomt vanskelig, altså. :)

For det andre tviler jeg på at man har lov til å bruke leiebiler til øvelseskjøring. Vil tro det står i leievilkårene et sted.

Lenke til kommentar
For det første så vil jeg si at det virker mot sin hensikt å kjøre med automat for å få inn trafikkbildet, for SÅ og lære seg å kjøre med manuell. Mye bedre å mestre det tekniske først, slik at du slipper å tenke på det. Det er ikke grusomt vanskelig, altså. :)

For det andre tviler jeg på at man har lov til å bruke leiebiler til øvelseskjøring. Vil tro det står i leievilkårene et sted.

Vi sa ifra om at den kom til å bli brukt til øvelseskjøring. Men ikke heng deg opp i manuell/automat, jeg vil først lære meg trafikkbildet. Men det er bare at vi skal jo ha en tilsvarende bil som vi leverer inn.

Lenke til kommentar

Okey, den er grei. Vil tro dere egentlig skal ha en bil med DSG eller tilsvarende da, ja. Men det står sikkert noe i mobilitetsgarantien at det ikke kan loves hvis det medfører stor ulempe for forhandler, altså at forhandleren ikke har noen biler som oppfyller de spesifikasjonene inne.

Lenke til kommentar
Okey, den er grei. Vil tro dere egentlig skal ha en bil med DSG eller tilsvarende da, ja. Men det står sikkert noe i mobilitetsgarantien at det ikke kan loves hvis det medfører stor ulempe for forhandler, altså at forhandleren ikke har noen biler som oppfyller de spesifikasjonene inne.
Endret av Amberlamps
Lenke til kommentar

Tips, lær deg manuell.. På parkeringsplass, gårdsplass o.l, hvis du ikke føler at du mestrer det i trafikken.. Trafikkbildet glemmer du fort når du må tenke på andre ting, som å gire.. Vi har både passat med DSG og fm giring og tilsvarende audi a4 som dere fikk som leiebil.. Jeg kjørte bare i audien når jeg øvelseskjørte!

Lenke til kommentar
Tips, lær deg manuell.. På parkeringsplass, gårdsplass o.l, hvis du ikke føler at du mestrer det i trafikken.. Trafikkbildet glemmer du fort når du må tenke på andre ting, som å gire.. Vi har både passat med DSG og fm giring og tilsvarende audi a4 som dere fikk som leiebil.. Jeg kjørte bare i audien når jeg øvelseskjørte!

Hvor hadde du tenkt å lære å gire om du skulle bruke Passaten?
Endret av Amberlamps
Lenke til kommentar

Vi har også FM-giring, å man kan jo chalte (eller hva det nå heter) kassa manuelt. Altså gir opp - gir ned.

Hvor hadde du tenkt å lære å gire om du skulle bruke Passaten?

Vår bil nr.2

Ja, morsom den fm giringa hvis man kjører helt manuelt på passaten, hehe.

Lenke til kommentar

Virker som et gigantisk luksusproblem spør du meg.

Også begynne å øvelseskjøre i en bil til en halv million. Jeg har enda ikke nok samvittighet til å kjøre en bil til 250.000 engang, selv om jeg har lappen. :dontgetit:

Litt off-topic: Audi A4 er vel regnet som en bedre bil enn en VW Passat, eller? Har snakket med en som har en ganske ny Passat stv. og Audi A6 avant, og han uttrykker ganske klart at Audien er en helt annen klasse, selv om A6-en er litt eldre enn Passaten.

Lenke til kommentar
A4 er ganske lik Passat, men bilene sammen kan ikke sammenlignes.
De er ganske lik, men kan ikke sammenliknes? Jeg ser ikke logikken.

A4 og Passat er innen samme segment, men kan ikke sammenlignes med bilen vi må ha på verksted
En Passat er plutselig ikke en Passat lengre?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...