datablod Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Jeg har sett flere som har hatt problemer med kun svart hvitt bilde ved å bruke scart-adapter med s-video kabel til denne, enten det er signal til eller fra tv(analog->digital videoredigering). En grunn til dette er såvidt jeg har forstått at tv kun støtter composite-signal. Denne colorfix kabelstumpen skal visst fikse dette, men hvordan fungerer da denne egentlig? Er det bare en adapter som gjør om s-video signalet til composite? Isåfall vil vel kvaliteten bli som med composite, og det vil være like bra å bruke en s-video til composite adapter eller rett og slett en ren composite-kabel? Jeg fant ut at dem selger colorfix her http://www.absoluttdata.no, produktnr 100974. Lenke til kommentar
Klette Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 errrm, prøve å still tv-en på auto eller pal ( samme på ut instillinger på skjermkortet ) fungerer som regel Lenke til kommentar
datablod Skrevet 14. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2003 Jeg vet at dette med svart/hvitt bilde har vært diskutert mye før, men spørsmålet mitt var om noen kan forklare åssen disse colorfix overgangene fungerer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå