Gå til innhold

Noen som skal inn i CSS-bataljonen i år?

I.A.G.

Anbefalte innlegg

Det der med hvor lenge man er inne er noe jeg har lurt litt på ja... Så det er 10 måneder omtrent altså.

Hvordan bestemmes det hvor lenge man er inne, siden det tydeligvis ikke er fastsatt på forhånd?

Og når du dimmer etter 10 måneder, får du da full pott i dimmepenger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får alle dimmepengene også om du blir førtidsdimmitert, sett at du har vært inne minst 320 dager (tror jeg det var. Noe i den duren i alle fall).

Jeg vil tro det fastsettes av befalet og litt høyere opp i systemet, etter hva som er praktisk og økonomisk mest gunstig :)

Lenke til kommentar

Vi fikk vite dato veldig sent, gikk å tygde og masa på dette lenge. Det er ingen i av befalet du noen gang er i nærheten av som bestemmer dette, er du i hæren er det gutta høyt oppe i HSTY som blir enige om dato, ved samme grunnlagg som HerrBrun sier.

Fikk vel helt fastsatt dato engang i juni, og datoen var 4 juli, så ikke forvent å kunne planlegge noe særlig :/

Lenke til kommentar
Vi fikk vite dato veldig sent, gikk å tygde og masa på dette lenge. Det er ingen i av befalet du noen gang er i nærheten av som bestemmer dette, er du i hæren er det gutta høyt oppe i HSTY som blir enige om dato, ved samme grunnlagg som HerrBrun sier.

Fikk vel helt fastsatt dato engang i juni, og datoen var 4 juli, så ikke forvent å kunne planlegge noe særlig :/

Men det er altså ganske sikkert at det blir etter rundt 10-11 måneder da? Er jo greit å i det minste vite om man rekker å dra en tur hjemom for å pakke om før man drar på studier... :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nå folkens, hvordan er stemningen? Noen av dere i CSS som henger på forumet i ledige stunder? I så fall er det jo bare å gi lyd fra seg i tråden. ;)

Jeg for min del har havnet i tropp 1, hva med dere andre? Kanskje vi kjenner hverandre bedre enn vi tror. :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Jaja, da var første permen i gang, og rekruttperioden over. Det var slettes ikke feil å komme hjem nå, etter to måneder oppe i nord.

Jeg for min del har havnet i kroktroppen, hva med dere andre? Tror dette blir et bra år, å få leke med svære krokbiler fram til neste sommer er ikke det værste som kunne hendt meg i alle fall. :wee:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Når jeg var der, så var det greit om man strøk en gang, fikk prøve en gang til. Strøk man en gang til, derimot. Da går tida fort unna mtp sperrefristen, og er ikke så mye tid satt av til lappen.

Men om du står, har du en konge tid i vente. Noe av det beste med min tid i forsvaret, var kjøretimene. Rett og slett drit artig, og FKB har ting på stell. Ekstra artig sikkert om du får kjøre de nye scania'ene. Det fikk ikke jeg, men det kan være en fordel, da du lærer P39'ene bedre å kjenne fra dag en, og det er tross alt dem du skal bruke i tjenesten.

Noen her inne som er blitt TMF soldat? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...