I.A.G. Skrevet 27. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2008 Det der med hvor lenge man er inne er noe jeg har lurt litt på ja... Så det er 10 måneder omtrent altså. Hvordan bestemmes det hvor lenge man er inne, siden det tydeligvis ikke er fastsatt på forhånd? Og når du dimmer etter 10 måneder, får du da full pott i dimmepenger? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Du får alle dimmepengene også om du blir førtidsdimmitert, sett at du har vært inne minst 320 dager (tror jeg det var. Noe i den duren i alle fall). Jeg vil tro det fastsettes av befalet og litt høyere opp i systemet, etter hva som er praktisk og økonomisk mest gunstig Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Vi fikk vite dato veldig sent, gikk å tygde og masa på dette lenge. Det er ingen i av befalet du noen gang er i nærheten av som bestemmer dette, er du i hæren er det gutta høyt oppe i HSTY som blir enige om dato, ved samme grunnlagg som HerrBrun sier. Fikk vel helt fastsatt dato engang i juni, og datoen var 4 juli, så ikke forvent å kunne planlegge noe særlig :/ Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 Vi fikk vite dato veldig sent, gikk å tygde og masa på dette lenge. Det er ingen i av befalet du noen gang er i nærheten av som bestemmer dette, er du i hæren er det gutta høyt oppe i HSTY som blir enige om dato, ved samme grunnlagg som HerrBrun sier. Fikk vel helt fastsatt dato engang i juni, og datoen var 4 juli, så ikke forvent å kunne planlegge noe særlig :/ Men det er altså ganske sikkert at det blir etter rundt 10-11 måneder da? Er jo greit å i det minste vite om man rekker å dra en tur hjemom for å pakke om før man drar på studier... Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Spørs hvor du havner, tror ikke det er noe fasit. Vil og tro det varierer år til år. Lenke til kommentar
citronen Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Haggbard drar til Skjold Leir, 12. August. Ingeniørbataljonen! Lenke til kommentar
compesce mentem Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Jepp, reiser inn 14 august.. Har sendt skriftlig søknad om annen kjeneste, men ser ikke ut som den går gjennom. Men blir jo rekrutt skolen først da, det kan bli litt spenende.. Lenke til kommentar
HTV-IngBN Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Haggbard drar til Skjold Leir, 12. August. Ingeniørbataljonen! Ønsker deg hjertelig velkommen! Drar ned til Oslo for å ta dere imot 12. aug. Lenke til kommentar
Northland Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Dere som kommer opp 14 august vil hvertfall komme opp til en temmelig tom leir da alle nåværende soldater i CSS skal ha blindgjenger-oppryddning i 5 dager.. Reiser ut på mandag.. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Hele kontigentet? Haha, jaja, får kose dere. Husk å ta vare på ryggen, tungt å bøye seg fram og opp igjen mye Hvilken stilling har du DarkerGlow? Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Nå folkens, hvordan er stemningen? Noen av dere i CSS som henger på forumet i ledige stunder? I så fall er det jo bare å gi lyd fra seg i tråden. Jeg for min del har havnet i tropp 1, hva med dere andre? Kanskje vi kjenner hverandre bedre enn vi tror. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Jeg vil ha navn på befalet deres Noen fått uran som troppsjef/nk? Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 19. september 2008 Forfatter Del Skrevet 19. september 2008 (endret) Har ikke det, men vet hvem det er... Jeg har befalet til trentroppen i KP3. Endret 19. september 2008 av I.A.G. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Haha, regner med du kjenner til Lt. *kjent urgammel norsk bakst* på 5 bokstaver? Fra stavanger? Det er litt av en type det. Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Jaja, da var første permen i gang, og rekruttperioden over. Det var slettes ikke feil å komme hjem nå, etter to måneder oppe i nord. Jeg for min del har havnet i kroktroppen, hva med dere andre? Tror dette blir et bra år, å få leke med svære krokbiler fram til neste sommer er ikke det værste som kunne hendt meg i alle fall. Lenke til kommentar
BECMST Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Smalås å Kotlarz som befal....blir bra det Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Hehe, han S***** var BS elev når jeg var inne. Grei fyr, han hadde et par leksjoner med oss. Fins verre! Tror du må fjerne navnene, trokke det er heeelt lov. Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Er vel ingen lov som tilsier at det ikke han ikke kan skrive det, men all militær vett tilsier at man ikke skal nevne navn her, med mindre du da har fått tillatelse til det da. Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2008 Teoriprøve til lastebillappen til uka. Blir spennende. Vi har fått streng ordre om å stå så... Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Når jeg var der, så var det greit om man strøk en gang, fikk prøve en gang til. Strøk man en gang til, derimot. Da går tida fort unna mtp sperrefristen, og er ikke så mye tid satt av til lappen. Men om du står, har du en konge tid i vente. Noe av det beste med min tid i forsvaret, var kjøretimene. Rett og slett drit artig, og FKB har ting på stell. Ekstra artig sikkert om du får kjøre de nye scania'ene. Det fikk ikke jeg, men det kan være en fordel, da du lærer P39'ene bedre å kjenne fra dag en, og det er tross alt dem du skal bruke i tjenesten. Noen her inne som er blitt TMF soldat? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå