tommis Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Heisann godtfolk! Vil høre hva dere synes om denne lille tornegreinen. Prøvde meg litt fram med manuell fokus, da det viste seg vanskelig å få til med AF på min gamle Minolta 50mm f1.7. Fikk heller ikke noe "fokusbekreftelse", synes å huske at jeg har hatt det før på et annet objektiv jeg har(Minolta 35-70mm). Dette er jo langtifra noe macro-objektiv, men dette var nå det beste som kom ut av den lille turen ut i hagen. Uansett synes jeg at det ble et enkelt men flott fargespill/kontrast mellom greinen og bakgrunnen. Jeg er blodfersk innen faget og tar gjerne imot tips og triks til komposisjon, teknikk og eventuell etterbehandling. 50mm f3.2 1/160s iso100 Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) Du hadde bestått eksamen i manuellfokus hos meg med glans! Topp kvalitet (etter mitt skjønn) ... Likte bilde og komposisjon... Utrolig at en kjedelig grein kan bli så interressant... Endret 25. juni 2008 av von-schnellfahrer Lenke til kommentar
bjornast Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Jeg er like fersk som deg, men det så da bra ut det? Iallefall så var det i midten av bilde i fokus. Står den lille greina mot deg litt? Er det derfor det ikke er helt i fokus nede i hjørnet, eller er det objektivet sin feil? Lenke til kommentar
Nillomien Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 dette likte jeg.. veldig flott... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Test av manuell fokus? Det er det første gang jeg har hørt om. Testing av AF er vanlig, men av manuell fokus...? Ok, testen er i alle all bestått. Bildet er skarpt der det skal være skarpt. Og det er en udiskutabel diagonal. Bakgrunnen og fargekombinasjonen er fin, men der stopper det for min del. Min begrensede interesse for fauna gjør at jeg lar det være med det. Lenke til kommentar
Bjørn Christiansen Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Min begrensede interesse for fauna gjør at jeg lar det være med det. Tror fauna er betegnelsen for dyreliv Er ordet flora er det du mente? Ellers var bildet helt greit. Ikke helt sånn kjempespennende. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Der ser du hvor liten interesse jeg har av de som ikke er dekket med asfalt eller brostein, he he he. Lenke til kommentar
Carny Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Fin bakgrunn ogfine farger generelt. Hovedmotivet er strengt tatt noeman ikke ser på til vanlig, derfor ga det meg en umiddelbar følelse av noe "utenomjordisk". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå