hl Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Har en pc med Win XP pro og ser at filsystemet er FAT32. Har tidligere fått anbefalt å kjøre NTFS, men er litt usikker på å konvertere filsystemet. Har tenkt å bruke partition magic for å justere diskstørrelsene, og lurer da på om det går greit å konvertere filsystemet over fra FAT32 til NTFS? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 To tips: konverter til NTFS, og IKKE bruk Partition Magic. Det er SÅ lett å ødelegge noe da... Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Konvertere fra FAT32 til NTFS med Partition Magic? Ikke noe problem... Lenke til kommentar
hl Skrevet 13. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2003 To tips: konverter til NTFS, og IKKE bruk Partition Magic. Det er SÅ lett å ødelegge noe da... Hva skal jeg bruke for å utvide diskene da? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Utvide diskene? Forklar litt.... Lenke til kommentar
hl Skrevet 13. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2003 Utvide diskene? Forklar litt.... Det jeg skal gjøre er å ta litt kapasitet fra D partisj. over til C Partisj. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Ævv. OK, jeg skal innrømme at jeg aldri har prøvd å bruke Partition Magic, jeg holder meg til FDisk (FAT) og WinXP (NTFS). Lenke til kommentar
DaNeRn Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Det er kjempe lett å konvertere til ett annet filsystem med partition magic. Bare putt inn disketen og følg instruksene :-) Lenke til kommentar
NoNamed Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 ikke bruk partion magic windows programmet til og gjøre det...bruk partion magic som ligger på de diskettene du lager...bare boot med de og mekk ntfs...det er enklere....ellers kan du jo bare gjøre det manuelt i cmd prompt i win ...husker ikke kommandoen helt men den finner du ved og søke på convert fat to ntfs i win hjelp greie (f3) Lenke til kommentar
hl Skrevet 13. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2003 Det er jo selvfølgelig en liten risk å ta når man bruker Partition Magic, men jeg har til dags dato aldri erfart at noe går til hel...e. Jeg tror jeg krysser øra og bruker Partition Magic. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Har hatt endel trøbbel med å merge partisjoner med partition magic Har mistet alle filene på det sammenkoblede filsystemet flere ganger. Mulig jeg har hatt uflaks. Bytte fra fat til ntfs derimot funker fint etter min erfaring. Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Vel, som windows XP sier: convert drive_letter: /fs:ntfs For example, typing convert D: /fs:ntfs would format drive D: with the ntfs format. Startmeny --> kjør --> skriv: cmd og trykk enter. så kan du sette i gang. Lenke til kommentar
Ygdrasil Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 NTFS skal gi større sikkerhet for dataene dine. Dette gjelder dog ikke dersom du konverterer fra FAT32 til NTFS, du vil fremdeles ha sikkeheten til FAT32 som er mye dårligere enn NTFS. Lenke til kommentar
hl Skrevet 13. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2003 NTFS skal gi større sikkerhet for dataene dine. Dette gjelder dog ikke dersom du konverterer fra FAT32 til NTFS, du vil fremdeles ha sikkeheten til FAT32 som er mye dårligere enn NTFS. ..og da er det liten vits i å konvertere filsystemet fra FAT32 til NTFS? Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Det lure er nok å først forandre størrelsen på partisjonene med partitionmagic, og så konvertere til ntfs med xp sine egne verktøy. Lenke til kommentar
Ygdrasil Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Det lure er nok å først forandre størrelsen på partisjonene med partitionmagic, og så konvertere til ntfs med xp sine egne verktøy. Dette hjelper fremdeles ikke dersom du er ute etter å øke sikkerheten for systemet ditt, løsninga her er å formatere partisjonen med NTFS og så legge inn OPSYS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå