Gå til innhold

Ønsker nytt miditower i stua, anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Ønsker meg nytt kabinett til pc-delene mine. Idag har jeg et Nexus Breeze støyisolert kabinett, men uheldigvis har det begynt å holde høye temperaturer, spesielt etter at jeg puttet et 3870x2 skjermkort inni der. Cpu ligger på 35-40grader, men problemet er harddisker på omtrent 40grader. Har måttet installere en hissig 80mm vifte foran harddisker som blåser mot NB for å holde temp nede.

Så, noen forslag til nytt kabinett. Det skal overhodet ikke inneholde lysende gjenstander, og helst være diskret av utseende. Lavt støynivå er også en fin ting. Har Mist strømforsyning, så det trenger jeg ikke...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hørt at skjermkort blir veldig varme i det kabinettet.. stemmer det?

har et 3870x2 som fungerer som en real varmeovn inni der, skjønner du.

men det er kanskje ikke no krise siden skjermkortet blåser lufta rett ut i bakkant..?

Men det ser veldig bra ut det kabinettet. Har fått med meg at P182 mini er hakket bedre varmemessig, men det støtter ikke ATX-hovedkort..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Har hørt at skjermkort blir veldig varme i det kabinettet.. stemmer det?

har et 3870x2 som fungerer som en real varmeovn inni der, skjønner du.

men det er kanskje ikke no krise siden skjermkortet blåser lufta rett ut i bakkant..?

Men det ser veldig bra ut det kabinettet. Har fått med meg at P182 mini er hakket bedre varmemessig, men det støtter ikke ATX-hovedkort..

hvis du kjøper et p182 og fjerner den øverste HDD-ramma (noe du uansett må med tanke på lengden på skjermkortet) så vil du ha en 120mm vifte som blåser forholdsvis uhindret mot skjermkortet. Jeg vil tro dette skal være nok siden skjermkortet blåser varmluften ut.

Lenke til kommentar

da må jeg føye på en ting til. Har to Samsung t166 harddisker som er plassert i 5,25"-bay ved hjelp av Nexus disktwin (alu-ribber med gummioppheng, slik at vibrasjon ikke forplanter seg.

Mulig å benytte dem i kabinettet, eller er det eget opplegg for harddisker i kabinettet?

Er ikke spesielt glad i støy fra pc'n..

Endret av newman221
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...